کاشت ۹ میلیون بوته انواع گل در تبریز آغاز شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: کاشت ۹ میلیون بوته انواع گل‌های بهاری در سطح این شهر آغاز شد.

به گزارش ارک خبر، سیامک آسیایی، روز چهارشنبه در گفت و گویی، با بیان اینکه اولین محموله از انواع گل‌های بهاری برای کاشت در سطح شهر به مجموعه تفرجگاهی ائل‌گلی این شهر رسید، افزود: این بوته ها شامل انواع گل های فصلی مانند شب بو، بنفشه و لاله است که در سطح پارک ها و میادین شهر کاشته می شود.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تحویل تدریجی گونه‌های مورد نیاز فصلی از مراکز گلخانه‌ای شهرداری تبریز و سایر گلخانه‌های طرف قرارداد، اجرای عملیات کاشت گل‌های بهاره در سطح شهر توسعه می یابد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه سعی می‌ شود بهار امسال این شهر متفاوت‌تر و زیباتر از سال‌های گذشته باشد، گفت: طرح‌های گلکاری مربوط به مناطق دهگانه با همکاری کارشناسان سیما، منظر و فضای سبز این مناطق و کارشناسان اداره فنی و طراحی سازمان تهیه و ابلاغ شده است.

آسیایی، ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی های انجام شده و کاشت بذر گونه‌ها از نوع F۱ در مراکز گلخانه‌ای و تولید انبوه گونه‌های با کیفیت، طرح‌های ویژه گلکاری در مراحل سه گانه کاشت در طول سال ۱۴۰۲ در این شهر اجرا می شود.

وی یادآور شد: در آستانه فصل بهار و سال نو حدود ۲۰ هزار اصله انواع نهال میوه نیز به صورت رایگان در حیاط، جلوی منازل یا محوطه مجتمع‌های مسکونی شهروندان کاشته می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا