آمادگی پست آذربایجان شرقی برای ارائه طرح‌های نوین پستی در منطقه آزاد ارس

مدیرکل پست آذربایجان شرقی اعلام کرد: آماده‌ایم طرح تحویل برگ سبز کالای همراه مسافر به اداره پست و رهگیری و احراز مکان و مشخصات کالا با نصب بارکد اختصاصی را در منطقه آزاد ارس اجرا کنیم.

به گزارش ارک خبر،جواد دباغ صادقی‌پور روز چهاشنبه در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد ارس همچنین طرح راه‌اندازی مرکز نوآوری و دانش بنیان پست برای توسعه لجستیک پستی با شیوه‌های خدماتی نوین در این منطقه آزاد تجاری صنعتی را پیشنهاد داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولیدات متنوع در سایت‌های صنعتی ارس و بازارهای تجاری فعال در این منطقه و دغدغه خرید و فروش مطمئن و امن کالا، اجرای طرح تجارت الکترونیک فاصله بین خریدار و فروشنده و تضمین ارسال مرسوله را حل می‌کند.‌

وی با اشاره به نبود اطلاعات کافی از اماکن مختلف شهری برای ارائه خدمات الکترونیک و سریع و حذف بروکراسی‌های اداری، گفت: با اجرای طرح پلاک کوبی و صدور کد پستی ۱۰ رقمی هوشمند استعلام های میان دستگاهی مدیریت شده و به دلیل ثبت تمامی اطلاعات مکان در یک کد، موازی کاری در دستگاه‌های اجرایی کاهش یافته و سرعت و کیفیت خدمات رسانی افزایش می یابد.

مجید کیانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم با بیان اینکه علاقه‌مند به اجرای طرح‌های نوین و شتاب دهنده خدمات پستی هستیم و فعالیت اداره پست در جلفا می‌تواند گسترده‌تر باشد، اظهار کرد: مشکلات موجود در انتقال کالای همراه مسافر، شیوه نوین خدمات لجستیک بار و مرسوله تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و همچنین شیوه‌های نوین ثبت اطلاعات شهری از جمله زمینه‌های مستعد برای اجرای طرح‌های نوین خدمات پستی در ارس است.‌

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۱ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و با جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

در مناطق آزاد تجاری تسهیلات ویژه‌ای نسبت به سرزمین اصلی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود که به‌ طور معمول شامل تخفیف مالیاتی، در اختیار دادن زمین و غیره می‌شود.

در دو زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس واقع است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا