اعتبار پایانه مسافربری شرق تبریز پیش بینی شد

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری تبریز گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت پایانه مسافربری شرق تبریز در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

به گزارش ارک خبر،احمد زارعی روز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر افزود: بودجه مورد نیاز برای ساخت این پایانه از سوی شهرداری منطقه ۵ تامین و توسط سازمان عمران شهرداری ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری بودجه این سازمان بیش از ۱.۱ برابر تحقق یافته است، اظهار کرد: بودجه این سازمان برای سال آینده ۲۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که از این میزان ۱۸۰ میلیارد تومان صرف طرح های عمرانی می شود.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری تبریز، ساخت مجتمع چند منظوره رفاهی، خدماتی، ورزشی و تجاری در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع را از برنامه های سال آینده این سازمان اعلام کرد و گفت: این مجتمع بزرگ شامل هایپرمارکت، فضای ورزشی و فرهنگی و پارکینگ سه طبقه است.

زارعی، ادامه داد: احداث هتل سه ستاره در چهار طبقه در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع از دیگر بخش های این مجتمع چندمنظوره بوده و در آن کارواش و انبار مکانیزه برای ناوگان در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع لحاظ شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه ۱۰ پارک سوار برای جابجایی مسافر در ۱۰ منطقه این شهر با همکاری اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تبریز و تامین مالی مناطق دهگانه در سال آینده ایجاد می شود، گفت: در حال محل یابی این پارک سوارها هستیم.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری و سازمان های تابعه است.

ساختمان فعلی پایانه مرکزی تبریز که به عنوان بزرگ ترین پایانه مسافربری شمال‌غرب کشور اسفند ماه سال ۱۳۹۴ با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

در ۹ ماهه امسال پنج میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر توسط ۴۳۰ دستگاه اتوبوس از پایانه مرکزی تبریز به نقاط مختلف کشور جابجا شده اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا