شرایط دریافت وام با خرید اوراق قرض‌الحسنه اعلام شد

مدیر امور استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره شرایط دریافت وام با خرید اوراق قرض‌الحسنه گفت: مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف دریافتی وام‌های قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون است و اگر شخص خریدار اوراق، امتیازش به بیش از دویست میلیون تومان برسد می‌تواند امتیاز حاصل را به دیگران واگذار کند.

به گزارش ارک خبر،«احمدرضا کریمی» در مورد جزئیات اولین اوراق قرض‌الحسنه بازار سرمایه، اظهار کرد: قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق قرض‌الحسنه توسط بانک مهر ایران منتشر شود، پس از آنکه مجموع مبالغ توسط فرابورس به حساب بانک واریز شد، بانک نیز به ترتیب اولویت به اشخاص نیازمند با سود ۴ درصد وام می‌دهد. همچنین شخص حسابرس هر ۶ ماه در میان، نسبت به محل مصرف مبلغ مذکور نظارت کرده و گزارش می‌دهد.

وی بیان کرد: مبلغ دریافتی وام بسته به میزان خریداری اوراق و مدت زمان نگهداری آن دارد، مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف دریافتی وام‌های قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون است.

کریمی گفت: اگر شخص خریدار اوراق، امتیازش به بیش از دویست میلیون تومان برسد می‌تواند امتیاز حاصل را با هماهنگی بانک به دیگران واگذار کند.

مدیر امور استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: اشخاص علاوه بر مشارکت در امر معنوی بدون هیچ پیش شرط و تعهدی برای طرفین و براساس مبلغ خرید اوراق و میزان زمان نگهداری، می‌توانند در اولویت دریافت وام قرار گیرند.

وی افزود: به واسطه همکاری فرابورس با بانک مهر ایران هیچ محدودیتی برای کف یا سقف خرید این اوراق لحاظ نشده است و اشخاص می‌توانند به واسطه کارگزاری‌ها نسبت به خرید اوراق قرض‌الحسنه اقدام کنند.

کریمی بیان کرد: اشخاص در صورت درخواست وام می‌توانند به شعب‌ بانک مهر ایران در سراسر کشور مراجعه کنند، در صورتی که رتبه اعتباری آنها A یا B باشد نیاز به ضامن نخواهند داشت؛ درغیر این صورت به میزان مبلغ دریافتی از آن‌ها چک، کسر از حقوق یا موارد مشابه دریافت خواهیم کرد.

مدیر امور استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران در پایان گفت: اولویت در نظر گرفته شده برای خریداران اوراق بسیار بهتر از سپرده قرض‌الحسنه در بانک مهر است. اشخاص حقوقی هم می‌توانند اوراق را خریداری کنند و افرادی را برای دریافت وام معرفی کنند. همچنین خریداران اوراق می‌توانند امتیاز دریافت وام رو به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا