توجه به خبرهای غیررسمی اولیا را نگران کرده‌ است

وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به اخبار رسانه‌های غیررسمی پیرامون مسمومیت‌ها موجب نگرانی اولیا شده که خانواده‌ها و دانش آموزان باید به اخبار رسانه‌های مستند و مورد اعتماد توجه کنند.

به گزارش ارک خبر،یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته در جلسه اعلام شد بیش از ۹۵ درصد دانش آموزانی که به مراکز درمانی بنا به درخواست خودشان مراجعه کردند در واقع بر اثر جو روانی ایجاد شده تحت تاثیر قرار گرفته اند و مابقی نیز افرادی بوده اند که بیماری زمینه ای داشته و هیچ کدام از این دانش آموزان خیلی در بیمارستان نماندند و پس از مراقبت های دریافتی ترخیص شدند.

وی خطاب خانواده ها و اولیا دانش آموزان تاکید کرد: خواهش دارم که اولیا به اطلاعیه هایی که از طریق وزارت بهداشت درباره مسمومیت ها صادر می شود، توجه کنند.

این مسئول با قدردانی از همه نهادهایی که مجدانه این موضوع را پیگیری کردند، خاطرنشان کرد: دیروز هم اعلام شد که هیچ نگرانی برای باز بودن مدارس وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور طبیعی این موارد از توطئه های دشمنان است که می خواهند مدارس را به سمت تعطیلی بکشاند و دانش آموزان را از تحصیل باز دارند.

نوری با بیان اینکه مسئول اطلاع رسانی پیرامون وقایع اخیر مشخص شده است، یادآور شد: گازِ سمی و خطرناکی نبوده و شایسته است به جای پرداختن به شبکه های غیررسمی، اخبار را از منابع رسمی و مستند دریافت کنید.

ایجاد یکهزار و ۲۰۰ فضای ورزشی در مدارس کشور

این مسئول گفت: طرح شهید سلیمانی برای ایجاد هزار و ۲۰۰ فضای ورزشی مدرسه ای با هدف تقویت سلامت بدنی و پرورشی دانش آموزان و همچنین دستیابی به ساحت تربیت زیستی که در سند تحول بنیادین بوده و علاوه بر آن بحث عدالت آموزشی شروع و اجرا شد.

نوری خاطرنشان کرد: امروز در مرحله دوم ۵۵۰ فضای ورزشی را به بهره برداری رساندیم که باعث رشد و افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان می شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ایجاد این فضاهای ورزشی درون مدرسه باعث می شود که همه دانش آموزان امکان دسترسی به فضاهای تربیت بدنی پیدا کنند.

وی افزود: این طرح با مشارکت بخش بیرونی وزارت آموزش و پرورش و استان ها انجام شد و تلاش داریم این کار تا زمانی ادامه یابد که سرانه ها به میزان اعلام شده در سند تحول بنیادین برسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا