چرا آذربایجان مهاجر فرصت است

به گزارش ارک خبر، آذربایجان از قدیم جزو استان های مهاجر فرصت است . برای این ویژگی دلایل مختلف می توان برشمرد. اول اینکه آذربایجان ازلحاظ انواع نیروی انسانی غنی است . نیروی انسانی آذربایجان پرکار و صادق است . دوستی می گفت که در زمان دانشجوئی در شمال ایران، درمحل تجمع کارگران جستجوی کار روزانه ، کارفرمایان بدلیل داشتن مهارت و نیرومندی و صداقت حرفه ای اول بدنبال کارگران ترک می گشتند.
یا مشهوراست که درسایت های شرکت ذوب آهن اصفهان دو زبان فارسی و ترکی آذربایجانی بیشترین متکلمین را دارند . ضمنا ترکیب جمعیتی تهران و کرج ازدهه ها پیش دارای اکثریت قابل توجهی از ترک های آذربایجانی شده است. واقعیت های مذکور فوق دلیل مهاجرفرستی آذربایجان را آشکار می کند.
البته مهاجرفرستی دارای دلایل و عوامل مثبتی و منفی متعدد دیگری هم می باشد. دراینمورد می توان گفت اگر آذریایجان خود دارای محیط های کار و زندکی مناسبی بود، هرگز اینگونه از نعمت نیروی انسانی سودمند خود که در اشکال افراد ماهر، متفکر، نیرومند، تاجر، صنعتگر و فناور و هوشمند به نفع نقاط دیگر کشور و دنیا تخلیه نمی شد. و ویژگی استان مهاجرفرستی را به عنوان یک خصیصه منفی روی خود نداشت.
عنوان مهاجرفرست که خصلت مناطق فقیر و عقب مانده است، به آذربایجان مستعد و دارای امکانات مادی و معنوی بالقوه کلان، شایسته نیست.
ذکر این نکته ضروری می نماید که آذربایجان برای به ثمرنشاندن داشته های ارزشمند خود، نیازمند سرمایه گزاری هوشمند مثبت است، تا رشد کند واز درون وبیرون خود را فقرزدائی اساسی نماید. برای انجام این مهم دولت و مردم باید با آگاهی و برنامه کارکنند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا