بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی ۳۷ درصد اعتبار مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را جذب کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۳۷ درصد از مجموع اعتبار ۴۷ میلیارد تومانی مصوبات سفر استانی هیات دولت برای این مجموعه جذب شده است.

به گزارش ارک خبر،جابر ابوالفتح زاده روز دوشنبه در گفت وگویی، مجموع اعتبار مصوبات سفر استانی هیات دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را ۴۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون از این رقم بیش از ۱۷ میلیارد تومان توسط این مجموعه جذب شده است.

وی اظهار کرد: از رقم فوق ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدای آذربایجان شرقی اختصاص یافته است که تاکنون ۵۰ درصد آن جذب و طرح های مربوطه آغاز شده و بقیه نیز در حال جذب می باشد که تلاش می شود بقیه رقم نیز در سریعترین زمان جذب و برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

ابوالفتح زاده ادامه داد: پنج میلیارد تومان از رقم ۲۰ میلیارد تومان از محل منابع مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، هشت میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه کشور و هفت میلیارد تومان نیز توسط سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی تامین و به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اختصاص یافته است.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز بیمارستان فجر تبریز توسط هیات دولت در جریان سفر استانی رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: از این محل نیز تاکنون پنج میلیارد تومان جذب شده است و مراحل اداری و اجرایی جذب ۱۵ میلیارد تومان دیگر هم در حال پیگیری است.

ابوالفتح زاده با اشاره به اینکه در جریان همین سفر هفت میلیارد تومان نیز برای توسعه موسسه فرهنگی و تفریحی صدرای تبریز اختصاص یافت، از جذب مبلغ ۲ میلیارد تومان از این محل تاکنون خبر داد و اظهار امیدواری کرد بقیه مبلغ نیز ظرف ماه های آینده نهایی شود.

وی مصوبات سفر استانی هیات دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران را گامی مهم و موثر در تحقق بخشی از مطالبات جامعه هدف این مجموعه برشمرد و یادآور شد: هرچند دستیابی به تمام اهداف مورد نظر بنیاد بسیار دور از دسترس است اما این اعتبارات می تواند موجب دلگرمی و امیدواری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تعداد افراد زیر پوشش این مجموعه را ۱۶۵ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این استان در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی با اختصاص ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات همراه بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا