مشکلات مدال‌آوران استانی تیم ملی کاتا برطرف می‌گردد

رئیس هیئت کاراته آذربایجان‌شرقی با توجه به برخی انتقادها در خصوص مشکلات کمبود امکانات ورزشی کاتای کاران استانی گفت: مشکلات مدال‌آوران استانی تیم ملی کاتای برطرف می‌گردد و امکاناتی که در دسترس این هیئت نباشد از طرف اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی فراهم می‌شود‌.

به گزارش ارک خبر، تیم ملی کاتا در اسفند ماه ۱۴۰۱ در دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان سری آ سال ۲۰۲۳ به میزبانی قونیه ترکیه که با شرکت حدود یک هزار و ۲۰۰ ورزشکار برگزار شد، در بخش کاتا تیمی با برتری در مقابل میزبان این مسابقات، موفق به کسب مدال برنز شد.

قهرمانان این تیم شامل «سهند اسلامی»، «مهدی حق نظری» و «محمد صدرا شیدزی» است که ترکیب این تیم حدود ۲ سال برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی حفظ شده تا بتوانند در این مسابقات برای آذربایجان‌شرقی مدال کسب کنند.

اکنون اعضای تیم ملی در حال انجام تمرینات لازم برای شرکت در مسابقات آسیایی، جهانی و بازی های آسیایی در سال ۱۴۰۲ هستند؛ که امسال این مسابقات آسیایی آخر تیر ماه در مالزی، مسابقات جهانی آبان ماه در مجارستان و بازی های آسیایی مرداد ماه در چین برگزار می شود و این تیم در این مسابقات حضور خواهد داشت.

مهدی حق نظری یکی از اعضای تیم کاتا جمهوری اسلامی در گفتگو با آذرانجمن در خصوص مسابقات پیش رو گفت: کسب مدال طلای مسابقات امسال آسیایی و جهانی هدف اصلی اعضای تیم بوده و برای کسب آن نهایت تلاش خود را زیر نظر مربی تیم ملی انجام می دهند.

وی ادامه داد: با وجود امکانات پایین تیم ملی کاتا جمهوری اسلامی در مقایسه با رقبا، فاصله ما با این تیم ها کم است و با حمایت های مسوولان و ایجاد انگیزه بالا در اعضای تیم می توان بر رقبا پیروز شد و مدال طلای جهانی را برای استان کسب کرد.

محمد افسری، رئیس هیئت کاراته آذربایجان‌شرقی در خصوص این موضوع عنوان کرد: هیئت کاراته استان و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی یک هدف مشترک قهرمان پروری را در نظر گرفته اند که این ۳ جوان نیز با افتخار آفرینی در استان در صدد این هدف گذاری قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بودجه کافی برای حمایت کامل و آنطور که باید و شاید در نظر گرفته شود وجود نخواهد داشت ادامه داد: ما حاضریم تمامی امکاناتی که در دسترسمان است، از جمله سالن در هر وقت و ساعتی که مصلحت تیم ملی کاتا بود در اختیارشان قرار دهیم.

وی در خصوص نیازها و مشکلاتی که این تیم در حال حاضر مواجه هستند، افزود: در وهله اول با سرمربی تیم تاکا جمهوری اسلامی و در مرحله دوم با خود اعضای تیم جلسه ای برگزار می‌گردد و تمام نیازها و مشکلاتشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رشته کاراته بر خلاف رشته فوتبال تمام و کمال از امکانات و مادیات لازم برخوردار نیست، در حالی که کسب مقام و راه یافتن به مسابقات آسیایی کار آسانی نیست که ما شاهد بودیم این قهرمانان با توجه به امکاناتی که خود بوجود آورده و در دست داشتند موفق به کسب مدال برنز شده اند‌.

وی از نبود حمایت های معنوی از ورزشکاران منتخب استان به خصوص تیم کاتا جمهوری اسلامی از طرف مسئولین آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد و اظهار کرد: این تیم از لحاظ معنوی به حمایت بیشتری نیاز دارند تا به هدف قهرمان پروری برسند و مورد نیاز است که دادن ارزش و اهمیت از طرف مقام و مسئولین استانی جا افتاده شود.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان با تمام امکانات حاضر هستند از تیم کاتا جمهوری اسلامی حمایت کنند، گفت: بعد از مطرح شدن مشکلات و خواسته‌ها از جانب این تیم افتخار آفرین، چاره اندیشی می‌شود و موارد مورد نیاز این تیم که هیئت کاراته آذربایجان‌شرقی را شامل شده در صورت وجود پتانسل تامین می‌گردد و امکاناتی که در دسترس این هیئت نباشد از طرف اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی فراهم ساخته می‌شود‌.

گفتنی است؛ تیم کاتا جمهوری اسلامی ایران با ترکیبی از ورزشکاران آذربایجان شرقی اکنون مراحل آماده سازی برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی برای امسال در تبریز انجام می دهند که امیدواریم این تیم شایسته، در این مسابقات به پیروزی دست یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا