«ناامید کننده و غم انگیز» بود/ اتهامات جدید مطرح شد

دونالد ترامپ پس از پایان جلسه استماع و تفهیم اتهامات خود، دادگاه کیفری منهتن نیویورک را ترک کرد و در این دادگاه بی سابقه به نخستین رئیس جمهور متهم شده در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از همشهری آنلاین، نخستین جلسه دادگاه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی (چهارم آوریل/ ۱۵ فروردین ) در حالی برگزار شد که برخی رسانه های خبری تاریخ جلسه بعدی دادگاه او را چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه ) اعلام کرده اند.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات ها اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه  حضوری پرونده دونالد ترامپ، ۴ دسامبر تعیین شده است.

به این ترتیب با خروج ترامپ از دادگاه، بازداشت رسمی او منتفی و جلسه دادگاه نیز به اواخر سال جاری میلادی یعنی ۲۰۲۳ موکول شد.

ترامپ روز گذشته برای حضور در این دادگاه از اقامتگاهش در فلوریدا به نیویورک آمد و اکنون نیز پس از پایان جلسه دادگاه راهی فلوریدا شده است.

بر اساس گزارش ها، صدای ترامپ در دادگاه امروز سنجیده و آرام بود. او به آرامی وارد دادگاه شد و  هنگام صحبت به قاضی مستقیما نگاه می کرد.

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، قاضی پرونده ترامپ به او درباره اظهار هرگونه نظری که باعث تحریک به خشونت علیه هر مقامی شود، هشدار داده است.

بخش هایی از کیفرخواست و اتهامات ترامپ نیز همزمان با پایان یافتن دادگاه او علنی و منتشر شد. به گزارش سی ان ان، ترامپ به  “توطئه غیرقانونی” برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شد.

در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ که روز سه شنبه علنی شد، آمده است رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

دادستان های دادگاه منهتن  مدعی شدند که ترامپ بخشی از یک طرح غیرقانونی برای سرکوب اطلاعات منفی از جمله پرداخت غیرقانونی ۱۳۰ هزار دلار برای سرکوب اطلاعات منفی  برای کارزار انتخاباتی ترامپ بوده است.

در کیفرخواست ادعا شده است که دلیل ارتکاب جرم جعل سوابق تجاری تا حدی برای “ترویج نامزدی ترامپ” بوده است.

بر اساس برخی گزارش ها، یکی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ مخفی کاری او برای پرداخت ۱۵۰ هزار و ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به دو زن است. ترامپ همچنین متهم است به نگهبان برج خود نیز ۳۰ هزار دلار به عنوان رشوه پرداخت کرده است.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را “ناامید کننده و غم‌انگیز” توصیف کرد و افزود، این کیفرخواست نشان می‌دهد  حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است.

بر پایه گزارش ها،  بر اساس کیفرخواست، همه اتهامات جنایی که ترامپ با آن مواجه است، مربوط به سوابق تجاری و مالی سازمان ترامپ است.

دادستان‌های منهتن، ترامپ را متهم کرده اند که مکرراً در سوابق مالی خود اطلاعات نادرست ثبت کرده است.

طبق کیفرخواست، اطلاعات نادرست  مربوط به صورت‌حساب‌های مایکل کوهن، «دفتر کل اطلاعات مالی برای دونالد جی. ترامپ» و صندوق مالی او، یا حساب دونالد جی. ترامپ است. بر اساس کیفرخواست، همه این سوابق توسط سازمان ترامپ نگهداری می شود.

کیفرخواست می‌گوید همه ثبت داده ها در سال ۲۰۱۷ انجام شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا