جزئیات جدید از بیمه معلمان و شهریه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه معلمان غیردولتی را ۳۰ ساعت در نظر گرفته‌ایم و به پیوست تامین اجتماعی آورده‌ایم و به همه مسوولان موسسات تاکید شده است که تمام مبلغی که برای معلمان در نظر گرفته می‌شود به صورت کامل در اختیار معلم قرار دهند.

به گزارش ارک خبر،به نقل از فارس، احمد محمودزاده به موضوع صلاحیت حرفه‌ای معلمان اشاره کرد و بیان داشت: برای سال آینده هیچ معلمی بدون گزینش و بدون اینکه رشته تحصیلی‌اش غیرمرتبط با دوره تدریس باشد نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این موضوع شامل افرادی که در سال‌های گذشته وارد بدنه آموزش پرورش شده‌اند نیز می‌شود، افزود: افرادی که از سال‌ها پیش در مردارس غیردولتی تدریس می‌کنند ولی برگه گزینش ندارند باید اقدام به اخذ برگه گزینش کنند و همچنین افرادی که رشته غیرمرتبط با دوره دارند باید دوره توانمندسازی بگذارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلمی بدون صلاحیت حرفه‌ای سر کلاس درس نخواهد رفت.

 بیمه معلمان غیردولتی

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از قبل تدریس می‌کردند ولی رشته غیرمرتبط دارند باید ۳۰۰ ساعت کلاس گذرانده و سپس در آزمون قبول شوند و در این صورت اجازه تدریس به آنها داده خواهد شد.

محمودزاده با اشاره به اعتراضات اخیر معلمان غیردولتی در خصوص استخدام، گفت: اعتراض آنها این بود که آنها را در آزمون استخدامی در اولویت قرار دهیم که چنین چیزی غیرممکن است؛ اما اگر در آزمون قبول شوند قطعا در مصاحبه در اولویت قرار می‌گیرند، در غیر این صورت اولویت ویژه‌ای برای آنها در نظر نگرفته است.

وی بیان کرد: بیمه معلمان غیردولتی را ۳۰ ساعت در نظر گرفته‌ایم و به پیوست تامین اجتماعی آورده‌ایم و به همه مسوولان موسسات تاکید شده است که تمام مبلغی که برای معلمان در نظر گرفته می‌شود به صورت کامل در اختیار معلم قرار دهند.

معاون وزیر آموزش پرورش با تاکید بر تغییر الگوی شهریه در مدارس غیردولتی گفت: این تغییرات از لحاظ کیفی بوده است؛ یعنی رویکرد فرهنگی را داخل برنامه‌های کلاسی آورده‌ایم.

وی افزود: در الگوی شهریه عواملی نیروی انسانی، کیفیت حضور معلمان در کلاس، انجام برنامه های فرهنگی، تربیتی جزو دلایل افزایش شهریه خواهد بود.

محمودزاده گفت: افزایش شهریه درصدی نخواهد بود بلکه مدرسه به مدرسه و منطبق با عملکرد آنها خواهد شد.

وی به دو طرح مدارس هیات امنایی اشاره کرد و گفت: مدارس هیات امنایی و الگوی مدارس مردمی در سطح کشور است که برای سال تحصیلی های آینده به اجرا در خواهد آمد که در این راستا حدود ۲۵ درصد مدارس به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد.

محمودزاده دو برنامه کلیدی وزارتخانه آموزش پرورش از جمله اجرا سازی سند تحول بنیادین را مورد اشاره قرار داد و گفت: این روزها رویداد الف تا با همکاری مدارس در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد که مقرر است تا مدارسی که در سال‌های گذشته پیشگام در اجرای سند تحول بنیادین بودند شناسایی شده و الگوساری به سایر مدارس شوند.

وی ادامه داد: همچنین شاخص‌های در تراز سند تحول بنیادین در حال تدوین است که بلافاصله در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا