انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان/هیچ ابایی از مواجهه با رسانه نداریم

 

استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان خبر داد:

انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان

به گزارش ارک خبر: دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان در خصوص پروژه های انتقال آب از دریا به اصفهان، بیان کرد: با تغییر مدیریت و هیئت مدیره شرکت تأمین آب صفه و همزمان با مذاکره با سطح ملی مراحل مطالعاتی این پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: با پیشینه ای که در استان داشتیم می دانستیم نباید از شریانی که ظرفیت محدود دارد و شیرفلکه هم دست ما نیست، آب گیری کنیم و به سمت خرید آب پیش رویم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: لذا با ریاست محترم جمهوری وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از آب دریا یک خط و آبگیر اختصاصی برای استان تخصیص دهیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های مجاهدانه و شبانه روزی اکنون یک شرکت قوی و ۸ پیمانکار در پروژه انتقال آب دریا به استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: البته در آن منطقه دو خط اختصاصی برای استان با افق ۴۰۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفتیم که در مرحله نخست، در حال اجرای خط اول با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل تلاش های شبانه روزی خادمان مردم است.

استاندار اصفهان متذکر شد: در ابتدای راه برآورد این بود که زمان بهره‌برداری از این پروژه ۹ ساله خواهد بود اما در تلاش هستیم در دولت سیزدهم این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان:

یکی از رویکرد های این دوره تلاش برای واگذاری اختیارات به استان بود

 

استاندار اصفهان گفت: یکی از مشکلات کشور رویکرد تمرکزگرایی است و همین رویکرد موجب ضعیف شدن اختیارات استان ها شده است لذا در این دوره تلاش کردم با گرفتن اختیار برای استان مشکلات چندین ساله را تعیین تکلیف کنیم.

استاندار اصفهان  با اشاره به نقش بی بدیل رسانه در حکمرانی، بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های رسمی و دارای مجوز، حسب راهبردی که دشمن در معرفی کشور و نظام در پیش گرفته و تمام تلاش خود را برای سیاه نمایی نظام و اقدامات دولت انجام می دهد؛ برای ما ضروری است.

وی ادامه داد: در این راستا حول محور جهاد تبیین که دستور مقام معظم رهبری است؛ تلاش می کنیم تا چهره واقعی ایران اسلامی را به همگان نشان دهیم، در این راستا رسانه، نقش ویژه و منحصربفردی را داراست.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در ایام اخیر چند پروژه معطل مانده از سال های گذشته توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح شد. خبرنگاران در حاشیه مراسم های افتتاح از ایشان پرسش کردند این افتتاحیه ها نتیجه اقدامات کدام دولت است.

دکتر مرتضوی افزود: در پاسخ به این سوال رییس جمهور با صراحت اعلام کردند؛ در این مسائل نباید نگاه های ملی را فدای مسائل جناحی کنیم. هر دولتی پروژه های نیمه تمام را به ثمر برساند به نفع و در سبد نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما نیز در مدیریت استان بر این نگاه راهبردی پافشاری داریم، اظهار کرد: با همین رویکرد اتمام طرح‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دادیم و در دو سال گذشته چند صد مجموعه و پروژه نیمه تمام را تعیین تکلیف کردیم.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه رسانه از مؤثرترین ارکان حکمرانی در این دوره است، خاطرنشان کرد: معتقدیم برای شنیدن صدای مردم، استفاده از نقطه نظرات نخبگان، نقد شدن فعالیت‌ها و بازگو کردن اقدامات و خدمات به رسانه نیازمند هستیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با نگاه واگذار کردن اختیارات به استان ها توانستیم پروژه هایی که چندین سال معطل مانده بودند را تکمیل کنیم.

وی تشریح کرد: برای نمونه پروژه دهکده لجستیک (بندر خشک) اصفهان بیش از ۱۲ سال معطل مانده بود اما با تفویض اختیار به استان توانستیم موانع را از میان برداریم و اخذ مجوز این پروژه مهم را برای استان یک دستاورد بزرگ می دانیم.

دکتر مرتضوی متذکر شد: در آخرین شورای برنامه ریزی استان در سال گذشته پروژه اراضی ۴۲ هکتاری شهرستان شاهین‌شهر پس از ۱۵ سال به نتیجه رسید و مردم این منطقه را از بلاتکلیفی خارج کرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: از طرفی نگاه تمرکزگرا حوزه تصمیمات را در استان ها با مشکل مواجه و ارتباط حکمرانی با رسانه را مختل می کند.

وی افزود: در این راستا دولت های مختلف نیز سعی در رفع این نگاه اشتباه داشتند و این دولت نیز تمام تلاش خود را برای رفع این نگاه کرده و به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است.

استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه‌های استان:

تکریم ارباب رجوع با خدمت رسانی مطلوب، معنا می شود

 

دکتر مرتضوی گفت: برای ما اصل تکریم ارباب رجوع است و بخش عظیمی از این تکریم به خدمت رسانی مطلوب در دستگاه های اجرایی باز می گردد.

استاندار اصفهان  در پاسخ به این سوال که نحوه برخورد مدیریت استان با دستگاه هایی که تعامل خوبی با ارباب رجوع ندارند چگونه است، بیان کرد: حوزه ای در استانداری به نام «مدیریت بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی» فعال است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف روزمره همکاران ما در این مجموعه اعزام مشهود و غیر مشهود به دستگاه های مختلف حسب گزارش های دریافتی از سوی مردم است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: گزارش هایی که مردم به این مجموعه ارسال می کنند با دقت بررسی و در صورت تخلف با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده شخصا و به صورت مستمر در این مجموعه حضور پیدا می کنم و به طرق مختلف شنونده شکایات، نظرات و انتقادات مردمی در حوزه های مختلف هستم.

وی متذکر شد: در این مجموعه در زمان های مشخص مردم با تماس تلفنی بدون واسطه با استاندار، معاونین، فرمانداران و مدیران کل ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان می کنند.

استاندار اصفهان گفت: برخی تغییر و تحولات استان براساس گزارش های صحیح به همین مجموعه اتفاق می افتد زیرا همکاران ما در این مجموعه از کنار هیچ گزارش و انتقادی از دستگاه های اجرایی به سادگی گذر نمی کنند.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: برای ما اصل تکریم ارباب رجوع است و بخش عظیمی از این تکریم به خدمت رسانی مطلوب باز می گردد.

وی افزود: در این راستا دستگاه های اجرایی استان را ملزم کرده ایم بهترین نوع خدمات را به مردم ارائه و رفع و رجوع امور مردم را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

استاندار اصفهان متذکر شد: اگر مدیر یا مسئولی خلاف این اصل رفتار کند با جدیت ورود خواهیم کرد و در همین راستا چندین مدیر متخلف با مدیران جهادی جایگزین شدند.

وی ادامه داد: اگر این موارد رسانه ای نمی شوند از باب حفظ حرمت انسانی است اما هیچ گونه تردیدی نیست که با مدیران متخلف که صلاح و منفعت مردم استان را زیر پا می گذارند برخورد قاطع می کنیم.

هیچ ابایی از مواجهه با رسانه نداریم

معاون استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه‌های استان: هیچ ابایی از مواجهه با رسانه نداریم

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: شورای اطلاع رسانی استان، شورای سیاستگذار است.

وی ادامه داد: طبق مصوبات صریح این شورا، مسئولان بایستی پاسخگوی اهالی رسانه باشند. در این راستا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم تا به بهترین نحو خود را ملزم به پاسخگویی به اهالی رسانه های رسمی و دارای مجوز، بدانند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: همچنین در شورای اداری استان به صراحت اعلام کردیم که مدیران دستگاه های اجرایی استان خود را در برابر رسانه ها پاسخگو بدانند.

جان‌نثاری افزود: در راستای پیگیری مطالبات اهالی رسانه همچنین اعلام کردیم هر دستگاهی که پاسخگو نبود به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان معرفی شود. در این خصوص چند مورد از سوی اهالی رسانه معرفی و با جدیت با مدیران خاطی برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: جز این چند مورد که به شورا اطلاع رسانی معرفی شد مورد دیگری مبنی بر عدم پاسخگویی دستگاه ها دریافت نکردیم لذا از اهالی رسانه درخواست می کنیم اینگونه موارد را به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی اعلام کنند.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه هدف این است که در مباحث رسانه با صراحت سخن بگوییم، گفت: یکی دیگر از مواردی که در شورای اطلاع رسانی استان دنبال کردیم این بود که جز مواردی که شورای تامین استان احصا می کند بازگو کردن سایر مطالب برای اصحاب رسانه های رسمی و دارای مجوز، بلامانع است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: در این مورد نیز اگر به صورت مصداقی اهالی رسانه با موردی برخورد کرده اند که مدیر دستگاه خلاف این رویه رفتار می کند حتما به دبیرخانه اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگار بایستی درد مردم را بیان کند، اظهار کرد: صراحتا از رسانه ها درخواست می کنیم که زبان گویای مردم برای بیان مشکلات باشد.

جان‌نثاری تصریح کرد: هیچ ابایی از مواجهه با رسانه نداریم و ارتباط مستمر با اهالی رسانه را به نفع مردم می دانیم با همین رویکرد همه مسئولان را مکلف کردیم تا پاسخگوی اهالی رسانه باشند و با جدیت این روند را دنبال می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: در این راستا و در سال جدید نیز جلسات شورای اطلاع رسانی استان را با حضور پررنگ اهالی رسانه برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: ما مدافعان اهالی رسانه نیز هستیم لذا خود را ملزم می دانیم تا اگر مسئولی با دلایل واهی با اهالی رسانه همکاری نکرد با جدیت ورود کرده و ضمن بررسی این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

جان‌نثاری خطاب به مدیران رسانه های استان، گفت: اهالی رسانه نیز به ما مشورت دهند تا برای غنای رسانه ای استان چه رویکردی را در پیش بگیریم از طرفی صاحب نظران علمی و متخصص در حوزه رسانه را به ما معرفی کنید تا در جلسات و تصمیم گیری ها از نقطه نظرات آنها استفاده کنیم.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا