امارت ساعت بالاخره تخلیه می‌شود؟

اولین جلسه علنی شورای شهر تبریز در سال ۱۴۰۲ در عمارت ساعت برگزار شد.

به گزارش ارک خبر، اولین جلسه علنی شورای شهر تبریز در سال ۱۴۰۲ با سخنرانی یعقوب هوشیار؛ شهردار تبریز شروع شد.

شهردار تبریز نسبت به عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: درسال گذشته ۲۸۰ نامه از طرف اعضای شورا به شهرداری ارسال شده است که از این تعداد ۱۵۰ مورد پاسخ داده شده و ۳۹ عدد همچنان در حال بررسی می‌باشد.

وی گفت: بودجه امسال با افزایش دو برابری مواجه بوده و ما امسال تلاش خواهیم کرد هزینه های جاری را کاهش دهیم و در حوزه حمل و نقل عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم خط ۱ مترو را تکمیل کنیم و برای خط دو امکانات ریلی را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک ۲۰۰ اتوبوس خریداری کرده و به سیستم حمل و نقل اضافه کرده‌ایم و در مرحله جذب راننده قرار داریم. نوسازی ناوگان ها از تصمیمات خوب سال ۱۴۰۱ بود که تا کنون حدود ۵۰۰ عدد خودرو تحویل داده شده و ۵۰۰ عدد نیز تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی ۱۱۵ درصد تحقق وجود داشته است و بیش از ۲۰۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده که بیشتر از ۵۰ درصد لکه گیری بخصوص درمناطق محروم بوده و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: ۹۳۷ میلیارد تومان در بحث مسیر گشایی خیابان ها هزینه شده است و در سال گذشته ۳ ایستگاه آتش نشانی به افتتاح رسیده است. همچنین ضلع شمالی پروژه ‌ی مقبره الشعرا در حال اجراست که امسال پروژه های بزرگی پیش بینی کرده ایم و رویکرد سال قبل را اجرا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی تمام تلاش ما این بود که مشکلات مردم را رفع کنیم. ۳۰ مورد قرار خدمت برگزار شد. از جمله مشکلات شهری پرونده هایی بود که نزدیک به ۲۰ سال ناقص مانده بود.

وی گفت: در حوزه فرهنگ هرچند بودجه محدودی در دست داشتیم سعی کردیم در همه رویداد ها و برنامه ها که مجموعه های دیگری همکاری نداشتند ورود کنیم که امیدواریم با غنی سازی بیشتر تاثیر گذاری بیشتر این کار را ادامه دهیم.

در ادامه دومین دستور جلسه به بررسی نامه فرماندار و رئیس هیئت تطبیق مصوبات شهرستان تبریز در خصوص مصوبات جلسه شماره ۲۹ پرداخته شد و این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین برگی؛ رئیس شورای شهر تبریز در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری گفت: باید عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۱ را از مردم سوال کنیم و بر اساس آن برای ایشان پاداش در نظر بگیریم اما اکثریت مردم از کار شهرداری راضی هستند. این تعارف نیست بلکه موضوعی است که در برابر تلاش های شبانه روزی آقای هوشیار صورت گرفته است.

دبیری عضو شورای شهر تبریز در خصوص این پاداش پیشنهاد داد: بر اساس قانون، حقوق و مزایای یک ماه را می توانیم به ایشان پاداش بدهیم.

برگی ادامه داد: تصمیم نهایی بر این است که حقوق مبنی و مزایای یک ماه پاداش برای شهرداری در نظر گرفته شود.

هوشیار با بیان اینکه پاداش آخر سال را به آزادی زندانیان غیر عمد تقدیم می‌کنم گفت: من این حقوق مزایا را به ستاد آزادی زندانیان تقدیم میکنم.

ادامه جلسه به سخنرانی میان دستور روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز پرداخته شد.

روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز بیان کرد: شاهد هستیم که ساخت و ساز ما رو به فاجعه می رود و همیشه استرس و ترس آن را داریم که در رخ داد حوادث چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

وی ادامه داد: ️پیشگیری در این خصوص انجام نمی‌دهیم و دست به دعا هستیم که هیچ وقت حوادث هایی مانند زلزله ترکیه در شهرمان رخ ندهد.

وی گفت: ️زمین و مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و مردم ریسک می کنند که آورده اقتصادی دارد، باید به سمت روش های کار آمد برویم و در اقتصاد شهر مداخله کنیم.

رشیدی اظهار کرد: ️باید اعضای شورا به اختلافات ماده ۱۰۰ دسترسی داشته باشند و بر اساس این داده ها اظهار نظر درستی داشته باشند زیرا سال گذشته پرونده های زیادی در رابطه با کسری پارکینگ مواجه بوده ایم و تغییر کاربری های زیادی انجام شده است. در رابطه با این ماده نباید تبعیض بین مردم قائل شویم.

همچنین در این جلسه برگی، رئیس شورای شهر تبریز در جلسه علنی شورای شهر کلانشهر تبریز با توجه و وعده جا به جایی محل برگزاری جلسات شورای شهر از عمارت تاریخی ساعت تبریز عنوان کرد: انتقال شورای شهر تبریز به جوار مجتمع لاله پارک و یا ساختمان شهرداری منطقه یک تبریز در دستور کار می‌باشد.

جا‌به‌جایی عمارت ساعت بعد از بررسی و بازدید اعضای شورای شهر تبریز از محل‌های مورد نظر به شهرداری تبریز ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا