نظارت هوشمند ابزار جدید شهرداری برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: استفاده از پهپاد برای پایش حوزه استحفاظی حریم شهر، ابزار جدید شهرداری برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از شهریار، جواد صدیقی با اشاره به شروع طرح پایش و کنترل حریم شهر با استفاده از پهپاد برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اظهار کرد: علی رغم نظارت های مدوام مجموعه، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر هنوز وجود دارد. استفاده از تکنولوژی های نو مانند پایش پهپادی بی شک نقش موثری در افزایش ابزارهای نظارتی شهرداری تبریز دارد.

وی با بیان اینکه تصاویر پهپادی و پایش منظم حوزه استحفاظی حریم شهری، فضا را برای خاطیان تنگ می‌کند، تصریح کرد: با همراهی سیستم قضایی  و به کمک پایش پهپادی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در شهر مقابله می‌کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در مورد نحوه جمع آوری داده ها و تصاویر هوایی توسط پهباد افزود: آغاز بهره‌برداری از طرح پایش هوشمند، مدارک مستدلی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است زیرا تصاویر ثبت شده نشانگر تغییرات انجام یافته در زمان مشخص بوده و قابل پیگیری است.

این طرح ابتکاری برای اولین بار به تاکید شهردار تبریز با هدف سرعت بخشیدن برای مقابله با ساخت و سازی های غیرمجاز و اعلام آخرین وضعیت حوزه استحفاظی مناطق دهگانه اجرا می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا