افزایش ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش ارک خبر،جواد صمدی اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای ۵۴ هزار و ۴۰۱ نفر اعطا شده است که از نظر تعداد نیز نسبت به دوره مشابه ۲۸ درصد رشد نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات این بانک در بخش زراعت بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال برای ۱۷ هزار و ۷۵۰ نفر پرداخت شده است.

صمدی با اشاره به تامین سرمایه در گردش واحد های فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان مردمی سازی یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده های دامی گفت: شعب بانک کشاورزی استان در همین راستا افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب بیش از ۱۰ هزار فقره در بخش دام، طیور، زنبورداری و آبزیان پرداخت کردند.

وی افزود: سال گذشته شعب این بانک در بخش خدماتی کشاورزی و بازرگانی نیز بیش از ۹ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال به تعداد ۱۰ هزار و ۷۵۳ نفر فقره تسهیلات پرداخت کردند.

پرداخت نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد ریال در بخش صنایع و ادوات کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از دیگر بخش های اولویت دار بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، صنایع و ادوات کشاورزی و صنایع دستی است که در این بخش بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال به تعداد پنج هزار و ۳۳۹ نفر تسهیلات پرداخت شده است .

علاوه بر آن چهار هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال نیز برای طرح های باغداری به تعداد ۶ هزار و ۵۵۴ فقره سرمایه گذاری انجام شده است.

صمدی در خصوص تسهیلات اولویت دار بخش کشاورزی نیز گفت: احداث و کشت گلخانه ای به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در راس برنامه های بانک کشاورزی قراردارد که براین اساس در سال گذشته ۶۵۵ واحد گلخانه ای بالغ بر ۲ هزار و ۲۳۸میلیارد ریال از تسهیلات حمایتی بانک کشاورزی استان بهره مند شدند.

بانک کشاورزی آذربایجان شرقی چهار هزار و ۶۳۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

وی با اشاره به سرفصل تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی گفت: شعب این بانک آذربایجان شرقی سال گذشته بالغ بر چهار هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردند که از این میزان سه هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۲۴۸ زوج تسهیلات ازدواج و یک هزار و ۲۸ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۳۸۴ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال سود و جرایم بانکی کشاورزان استان مورد بخشودگی قرار گرفت که ۴۶ هزار و ۳۹۵ نفر از کشاورزان استان از این امتیاز بهره مند شدند.

صمدی ادامه داد: همچنین شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی سال گذشته، ۲۷۵ میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه برای ۷۷۳ نفر از معرفی شدگان نهادها و سازمان های حمایتی جهت مشاغل خانگی و اشتغالزایی در استان پرداخت کردند .

کشاورزان آذربایجان شرقی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال غرامت گرفتند

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد بخش بیمه کشاورزی اظهار کرد: در سال مالی گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال غرامت به ۴۲ هزار و ۲۳۲ نفر از کشاورزان، دامداران و بهره برداران خسارت دیده در استان آذربایجان شرقی پرداخت شد که این میزان به تفکیک در بخش محصولات باغی ۸۰۵ میلیارد ریال، محصولات زراعی یکهزار و ۱۲۵ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور ۱۱۷ میلیارد ریال بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا