کلاهبرداران فروش عتیقه در تبریز به دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان به کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال در فروش اشیاء قدیمی و عتیقه اعتراف کردند.

به گزارش ارک خبر، سردار “حسین عبدی” در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر کلاهبرداری با عنوان فروش عتیقه، بررسی موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارآگاهان طی بررسی های تخصصی با جمع آوری مدارک میدانی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده هویت اعضای اصلی باند کلاهبرداران شناسایی و با تشکیل تیم های عملیاتی دو نفر از متهمان اصلی در عملیات ضربتی پلیس در شهرهای تبریز و اصفهان دستگیر شدند.

سردارعبدی با اشاره به شگرد متهمان در این کلاهبرداری گفت: متهمان با طرح نقشه قبلی پس از انتخاب سوژه با پیشنهاد اغواگرانه و وسوسه انگیز خرید و فروش اشیای قدیمی و عتیقه، مال باخته را ترغیب به خرید و با قرار صوری معامله، دلار و طلاهای همراه فرد خریدار را تصاحب کرده و به سرعت از محل متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس، به کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۲ میلیارد ریال در فروش اشیاء قدیمی و عتیقه اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به شهروندان توصیه کرد در خرید و فروش ها حتما به نکات امنیتی توجه کرده و از معامله با افراد غریبه و نامطمئن خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت با شماره تلفن های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا