۱۴ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی فوت کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت ۱۴ بیمار کرونایی در سال جدید در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ارک خبر،حسین حقائی در گفت‌وگویی، وضعیت کرونایی استان را تشریح کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۸۹۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ۳۹ مورد بستری طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی گزارش نشده است، ادامه داد: تعداد ۱۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را الزامی شمرد و افزود: با توجه به اینکه در ایام پربرکت شب‌های قدر هستیم در فضاهای بسته و پر تجمع باید از ماسک استفاده شود.

حقائی با تاکید بر اینکه افراد علامت دار نباید در محل‌های پر تجمع حضور داشته باشند، گفت: افراد علامت دار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند نباید در تجمعات حضور پیدا کنند، همچنین در محل‌هایی که مراسم شب قدر در آن‌ها برگزار می‌شود برقراری تهویه مناسب مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر فوتی‌های گزارش شده از کرونا در بین افراد سالمند و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند اتفاق افتاده است، بنابراین توصیه می‌شود این افراد برای تکمیل واکسیناسیون خود اهتمام ورزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا