کشف ۱۶۶ تن چوب قاچاق طی سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان طی سال گذشته در راستای پیشگیری از قطع درختان و مبارزه با قاچاق چوب در مجموع ۴۰ فقره پرونده تخلف با وزن ۱۶۶ تن کشف و ضبط کرد.

به گزارش ارک خبر،سیروس داودی، دوشنبه ۲۱ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی سال گذشته در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی استان یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در اجرای ماده ۴۸ و تبصره هفت ماده سه مربوط به کشفیات چوب آلات قاچاق با همکاری فراجا و تعزیرات حکومتی در مجموع ۴۰ فقره پرونده تخلف با وزن ۱۶۶ تن کشف کرد.

وی افزود: همچنین در اجرای ماده ۵۰، ۴۳، ۴۴ و ۴۴ مکرر مربوط به چرای غیرمجاز احشام در مراتع بصورت غیرمجاز در مجموع ۳۷۶ فقره پرونده تخلف به تعداد ۶۸ هزار ۱۴۸ واحد دامی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

داودی ادامه داد: در اجرای ماده ۵۵ مربوط به تخریب و تصرف اراضی ملی در مجموع یک هزار ۶۵۳ فقره پرونده تخلف با مساحت دو هزار و ۸۰۸ هکتار برای متخلفین، تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی بیان کرد: همچنین در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ مربوط به جلوگیری از تصرف اراضی ملی در مجموع ۱۸۲ مورد با مساحت ۱۲۵ هکتار قبل از وقوع جرم با هوشیاری عوامل و حضور بموقع از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شد.

وی از خلع ید و رفع تصرف بیش از ۱.۷ هزار هکتار اراضی ملی از متصرفین غیر مجاز خبر داد و گفت: در اجرای احکام قضایی مربوط به خلع ید و رفع تصرف در مجموع ۷۶۱ فقره با مساحت یک هزار ۷۲۳ هکتار از متصرفین خلع ید و رفع تصرف به عمل آمد.

مدیرکل منابع طبیعی استان در ادامه به تشدید حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های استان اشاره کرد و افزود: در اجرای ماده ۴۲ مربوط به قطع درختان، تعداد ۵۱ فقره پرونده تخلف به جهت قطع هشت هزارو ۸۴۸ اصله درخت برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

داودی از جانفشانی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان شرقی در حراست از منابع طبیعی و انفال الهی در استان قدردانی کرد و بیان کرد: متاسفانه در طی سال گذشته در حین انجام ماموریت توسط همکاران یگان حفاظت، تعداد هفت نفر از همکاران دچار جراحت و مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در مجموع در ۳۲ فقره عملیات اطفاء حریق شرکت کردند و متاسفانه ۱۹۲ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طی حوادث مختلف سال گذشته طعمه حریق شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا