کشف پنج هزار و ۵۶۰ دستگاه استخراج رمز ارز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از کشف پنج هزار و ۵۶۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز (ماینر) در استان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۳۶ دستگاه در سال گذشته و ۲هزار و ۵۱ دستگاه در سال ۱۴۰۰ کشف و ضبط شده است.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایرنا، اکبر فرج نیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ اقدام اصلی برای کشف و ضبط دستگاه های رمز ارز در آذربایجان شرقی آغاز شده است طوری که کارشناسان این شرکت با شیوه ها و بررسی های فنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند این تعداد دستگاه تولید رمز ارز غیر مجاز را در ۵۱۷ نقطه از شهرستان های استان شناسایی، کشف و ضبط کنند.
وی با بیان اینکه تولید غیر مجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی، به عنوان تهدیدی برای شبکه برق به شمار می رود، گفت: برای مقابله با این تهدید، نیاز به همکاری مردم داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق مصرفی با مشکل مواجه نشویم.

فرج نیا از رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده های این پدیده غیرقانونی، از همکاری ها و خدمات بی شائبه نیروهای انتظامی و امنیتی استان با شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز قدردانی کرد.
به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی، کارشناسان این شرکت در سالجاری نیز در روستای بیلوردی شهرستان هریس تعداد سه دستگاه ماینر غیر مجاز را کشف و ضبط و به مقامات قضایی معرفی کرده اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا