میهمانی بارش‌های بهاره در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز پنجشنبه این هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب بارش باران می‌شود.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید، رگبار باران و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در برخی نواحی استان موجب خیزش گرد و خاک می‌شود، اظهار کرد: در این نواحی کیفیت هوا کاهش می‌یابد بنابراین توصیه می‌شود گروه‌های حساس جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از نظر دمایی نیز تا اواخر هفته جاری دمای استان به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: طی امروز و فردا جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی شدید در برخی نواحی استان از روز پنجشنبه این هفته، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، خسارت به سقف گلخانه‌ها و شکستن سرشاخه‌های درختان وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای صفر و جلفا با دمای ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در سردترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا