برگزاری بزرگ‌ترین مزایده تاریخ معادن آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از برگزاری بزرگترین مزایده تاریخ معادن استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر، صابر پرنیان در نشست روسای شهرستان‌ها از برگزاری بزرگترین مزایده تاریخ معادن استان خبر داد و اظهار کرد: اولویت‌دارترین برنامه امسال سازمان صمت آذربایجان شرقی توسعه فعالیت های بخش معدن است که در این راستا ۴۵۰ محدوده معدنی برای واگذاری در مزایده آماده شده است.

وی افزود: برگزاری مزایده با چنین ابعاد گسترده ای بزرگترین اقدام در راستای شفاف سازی در بخش معدن است.

پرنیان با اشاره به برگزاری مزایده ۲۳۴ محدوده معدنی در سال گذشته ادامه داد: با وجود برگزاری جلسات متعدد برای تعیین تکلیف معادن بلاتکلیف، همچنان در بخش معدن اقدامات زیادی باید انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر کارشناس محور بودن فعالیت معادن استان تاکید کرد و گفت: به منظور انسجام و پیشبرد برنامه های توسعه ای تمام عوامل متولی بخش معدن باید هماهنگی لازم را با هم داشته باشند.

وی اضافه کرد: تمام معادن آذربایجان شرقی باید دارای شناسنامه باشند.

پرنیان با اشاره به هدفگذاری برای وصول دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن در سال گذشته گفت: حقوق دولتی معادن دو و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت و حتی ۱۰۰ میلیارد تومان نیز بیش از برنامه هدفگذاری دریافت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: تنها استان در کشور هستیم که قانون یک درصد از سهم فروش را برای جبران خسارت های معادن عملیاتی کرده‌ایم.

وی با بیان این که ۹۵ درصد اطلاعات معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است، افزود: با توجه به این که شفافیت بخش معدن برای ما اهمیت زیادی دارد بنابراین تامین سوخت معادن منوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خواهد بود و همچنین معادنی که به مدت سه ماه ناظر فنی نداشته باشند؛ سلب صلاحیت می شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا