تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌ شرقی گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

به گزارش ارک خبر،امیر حسین بهداد در خصوص بیماری کریمه کنگو، اظهار کرد: بیماری کریمه کنگو معمولا در فصول گرم آغاز می‌شود که نوعی بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، عامل اصلی کریمه کنگو نوعی کنه به نام هیالوما است که در فصل سرما و دماهای پایین فعالیت این کنه‌ از بین می‌رود.

وی ادامه داد: علائم این بیماری معمولا قابل تشخیص نیست و و برای تشخیص باید باید فرد آزمایش خون دهد و هیچ‌گونه واکسنی برای این بیماری وجود ندارد.

وی افزود: ما برای کنترل این بیماری در کشتارگاه‌ها تمام لاشه‌های باقی مانده را ۲۴ ساعت در پیش سرد نگه می‌داریم تا هیچ گونه مشکلی در انتقال نه تنها بیماری تب کریمه کنگو بلکه سایر بیماری‌ها هم نباشد.

بهداد با بیان اینکه شهروندان گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی را با اطمینان خاطر خریداری کنند، بیان کرد: گوشتی که در کشتارگاه‌ها تحت نظارت ما ذبح می‌شود و به مردم عرضه می شود هیچ علائمی از هیچ بیماری را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دام را در منزل نباید کشتار کرد، همچنین مردم نباید به هیچ عنوان از قصابانی که دام را در منزل خود کشتار می‌کنند و هیچ گونه هویت بهداشتی ندارند گوشت تهیه کنند.

وی تشریح کرد: تلاش ما اینست که با همکاری مردم در خصوص رعایت اصول بهداشتی،  همانگونه که تاکنون علائمی از این بیماری در استان ما مشاهده نشده است، بعد نیز هیچگونه علائمی از این بیماری در استان گزارش نشود.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های مورد نیاز برای کنترل این بیماری در استان ما وجود دارد و استان ما در این زمینه در کل کشور پیشرو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا