ارائه دوره های آموزش ترافیک برای ۸۰۰۰ دانش آموز در پارک مشروطه

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: به منظور فرهنگ سازی بهینه در امور ترافیکی وارتقاء سطح معلومات کودکان در زمینه مسائل حمل ونقل شهری ، طی سال ۱۴۰۱ به ۸۰۰۰ دانش آموز در پارک ترافیک مشروطه خدمات آموزشی ترافیک ارائه شد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳تبریز ، اکبر پورخردمند با تاکید بر برنامه ریزی دقیق  جهت منسجم تربرگزار شدن دوره های آموزش ترافیک برای دانش آموزان و کودکان گفت: این منطقه با هدف نهادینه سازی فرهنگ و قوانین و مقررات ترافیکی در این قشر آینده ساز از طریق هماهنگی با مراکز آموزشی ، برنامه های آموزشی خود رابا جدیت وهدفمندی بیش تری دنبال می کند که در این راستا طی سال ۱۴۰۱ به ۸۰۰۰ دانش آموز در پارک ترافیک مشروطه خدمات آموزشی ترافیک ارائه شد.
وی افزود: پارک آموزش ترافیک مشروطه منطقه ۳ در راستای ضرورت آموزش قوانین ترافیکی به دانش آموزان دبستانی و کودکان به عنوان سفیران ترافیکی و آینده سازان ایران اسلامی؛ به صورت مداوم اقدام به برگزاری دوره های متمرکز آموزش ترافیکی می کند که این روند به صورت جدی ومستمر ادامه خواهد داشت.
پورخردمند در خصوص اهمیت ویژه ی آموزش های متمرکز در یادگیری قوانین و نهادینه سازی فرهنگ ترافیکی در میان دانش آموزان  و کودکان افزود: پارک آموزش ترافیک که در اصل تجسم واقعیت است، در کنار آموزش، بر بُعد تفریح و سرگرمی نیز تمرکز کرده بدین گونه که در آموزش های این پارک سعی شده کودکان احساس ناخوشایند مخاطب واقع شدن را نداشته و در محیط، احساس آزادی و نشاط کند.
شهردار منطقه ۳ تبریز خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی چون نحوه تردد از خیابان، آشنایی باچراغ ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، پخش انیمیشن های ترافیکی، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی از جمله برنامه هایی است که در این پارک به دانش آموزان و کودکان ارائه می گردد.
وی گفت: روزانه تقریبا در سه شیفت آموزشی برای ۱۵۰ الی ۲۰۰ تن از کودکان مدارس مباحث ترافیکی راهنمایی و رانندگی آموزش داده  می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا