فولاد مبارکه به عنوان شرکت برتر بورسی در بخش تالار محصولات صنعتی ایران معرفی شد

 

در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران با حضور وزیر امور اقتصادی از فولاد مبارکه به عنوان شرکت برتر بورسی در بخش تالار محصولات صنعتی ایران تجلیل به عمل آمد. شاخص انتخاب این شرکت به عنوان برگزیده رسیدن به جایگاه ۱- بزرگترین عرضه کننده بورس کالا بر مبنای حجم و ارزش معامله ۲- همکاری در عرضه تلفیقی به منظور تنظیم بازار و تسهیل در تولید صنایع پایین دست با ارائه تسویه اعتباری ۳- افزایش ۱۲ درصدی حجم فروش محصولادت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بود.

به گزارش ارک خبر:دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران عصر امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، سرپرست وزارت صمت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس کالای ایران و جمع کثیری از مقامات و تولیدکنندگان دولتی و خصوصی کشور برگزار شد که در پایان ۴۰ شرکت تولیدی، هلدینگ، انجمن و بانک به عنوان برترین‌های بورس کالا و «همراهان شفافیت» معرفی شدند؛ همچنین از ۸ شخصیت اثرگذار و برجسته به دلیل اقدمات ارزنده در جهت رشد شفافیت اقتصاد، تجلیل شد.

در این همایش از ۴۰ شرکت تولیدی، هلدینگ، انجمن و بانک به دلیل رشد فروش و خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه ای، توسعه بازار مالی و ارائه خدمات متنوع به مشتریان و به عنوان «همراهان شفافیت» در اقتصاد ایران با ارائه لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد. برترین‌ها در این همایش در ۱۲ بخش تخصصی مرتبط با بازارهای فیزیکی و مالی بورس کالای ایران مرفی شدند که مبسوط آن به شرح زیر است:

در بخش تالار محصول های صنعتی، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، آلومینیوم ایران (ایرالکو)، جهان فولاد سیرجان، فولاد کاوه جنوب کیش و آهن و فولاد ارفع، ۸ شرکتی بودند که به عنوان برترین‌ها در این عرصه شناخته شدند.

شرکت فولاد مبارکه برترین شرکت بورسی در بخش تالار محصولات صنعتی ایران
در بخش محصول‌های معدنی، شرکت های سنگ آهن گهر زمین، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر و ایمیدرو در لیست برترین های این حوزه جای گرفتند.

در بخش سیمان از سیمان تهران به عنوان شرکت برتر تالار سیمان بورس کالای ایران تقدیر به عمل آمد.

در بخش فرآورده‌های نفتی، پالایش نفت اصفهان جزو برترین‌ها در این عرصه شناخته شد.

در بخش تالار خودرو، از شرکت‌های ایران خودرو و بهمن موتور به عنوان برترین‌ها و پیشگامان این حوزه، تقدیر به عمل آمد.

در بخش نهادهای مالی، بانک ملت، بانک تجارت و کارگزاری آگاه به عنوان برترین‌های این عرصه و ارائه دهنده خدمات مطلوب و متنوع به مشتریان شناخته شده و از دست وزیر اقتصاد، لوح و تندیس خود را دریافت کردند.

در بخش تالار پتروشیمی، شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی اروند و پتروشیمی امیرکبیر چهار شرکتی بود که از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

در بخش هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر و تاپیکو به عنوان برگزیدگان این عرصه شناخته شدند.

در بخش انجمن‌ها، انجمن سنگ آهن ایران، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، برترین‌ها این حوزه بودند.

در بخش پیشگامان بازار مالی، شرکت طلای زرشوران و گروه مالی کاریزما (صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای کهربا) به عنوان برگزیدگان این عرصه شناخته شدند.

برترین‌ها در بخش ویژه همراهان شفافیت در دو دسته تفکیک‌بندی صورت گرفت. بدین ترتیب فولاد غرب آسیا و راما فیدار راد شیمی به عنوان برترین شرکت‌های حوزه عرضه کالا و کمک به تعادل بازار و شرکت‌های طب پلاستیک، صنعت غذایی کورش، وین تک، شیما کفش و یاس پلاست هم به عنوان برترین شرکت‌ها در حوزه خرید مواد اولیه معرفی شدند.

در بخش پایانی هم از ۸ شخص حقیقی تاثیرگذار به عنوان حامیان شفافیت در بازار کالایی کشور تقدیر به عمل آمد. وجیه‌اله جعفری؛ رییس سابق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، احسان دشتیانه؛ عضو شورای عالی بورس و مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس، مهدی طغیانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حامد سلطانی‌نژاد؛ مدیرعامل سابق شرکت بورس کالای ایران، منصور یزدی‌زاده؛ مدیرعامل اسبق شرکت ذوب آهن اصفهان، حسین سلاح‌ورزی؛ نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شاپور محمدی؛ رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدعلی دهقان دهنوی؛ رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار اشخاص حقیقی بودند که در همایش برترین‌ها از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا