برنامه‌ریزی برای کاهش ترافیک سنگین در ۲۰ درصد معابر تبریز

شهردار تبریز با انتقاد از تشدید ترافیک در برخی از معابر شهری به واسطه خدمات‌دهی مراکز درمانی خاص گفت: بر اساس آنالیز روزانه ترافیک شهری تبریز، در ۸۰ درصد از معابر شهر شاهد ترافیک روان هستیم.

به گزارش ارک خبر.به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در اولین جلسه از سلسه نشست‌های مطالبه‌گری که با موضوع حمل و نقل عمومی تبریز توسط دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تبریز نسبت به سایر کلانشهرهای ایران، از میزان ترافیک کمتری در معابر شهری برخوردار است و تنها در ۲۰ درصد معابر شهر شاهد ترافیک سنگین در ساعات خاصی از روز هستیم.

وی افزود: وجود مراکز درمانی در برخی معابر شهری و مراجعه شهروندان به این مراکز، موجب تشدید ترافیک در ساعات خاصی از روز در این معابر می‌شود.

هوشیار با اشاره به ترافیک روان در سایر معابر شهری نیز گفت: در ۸۰ درصد از معابر شهر شاهد ترافیک روان هستیم و مشکل چندانی در این مسیرها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ترافیک شهری تبریز به صورت روزانه رصد و آنالیز شده و تمهیدات لازم جهت کاهش ترافیک در معابر شهری اندیشیده می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری و تسهیل تردد شهروندان در معابر اصلی شهر یادآور شد: سال گذشته پروژه‌های ترافیکی نیمه‌تمام شهر شامل تقاطع‌های غیرهمسطح، مسیرگشایی‌ها و اصلاح هندسی در راستای کاهش ترافیک شهری و روان‌سازی عبور و مرور شهری تکمیل  و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تأکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در بودجه سال جاری، نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومی داشته و در کنار آن پروژه‌های ترافیکی جدیدی برای سال ۱۴۰۲ تعریف کرده است.

۲۵ گره ترافیکی در سطح شهر شناسایی شده است که در صورت حل آنها شاهد کاهش ترافیک نسبی در سطح معابر خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا