جریمه ۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریالی قاچاق کنندگان خوراک حیوانات در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاق کنندگان خوراک حیوانات در چاراویماق به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال محکوم شدند.

به گزارش ارک خبر  به نقل از ایرنا؛ صمد حضرتی با بیان اینکه ارزش خوراک حیوانات ۷۷۵ میلیون ریال است، افزود: به دنبال گزارش ارسالی ماموران انتظامی چاراویماق، پرونده ای به ظن قاچاق خوراک و مواد غذایی حیوانات در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان تشکیل شد.

وی اظهار کرد: پس از انجام اقدامات لازم و اخذ میزان ارزش کالای قاچاق، شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان به این پرونده رسیدگی و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه، متهمان را به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: متهمان به شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان احضار و تفهیم اتهام شدند ولی به دلیل غیرموثر بودن دفاعیات و عدم ارایه اسناد و مدارک مثبته و اقدام غیرقانونی در خرید و حمل خوراک حیوانات خارجی بدون رعایت ضوابط قانونی، تخلف آنان محرز شد.

حضرتی ادامه داد: وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات اقتصادی در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان بوده و بازرسان نهادهای متولی در سطح استان مکلف هستند تخلفاتی که در حوزه ماموریت آنان روی می دهد را بررسی و در صورت مشاهده تخلف برای آن پرونده تشکیل داده و پرونده مذکور را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

در سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن چهار هزار و ۴۵۶ پرونده تخلف در سطح استان، برای متخلفان در این حوزه بیش از چهار هزار و ۶۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

هم اکنون ۱۸ شعبه تعزیرات حکومتی در سطح شهرستان های استان فعالیت می کنند و ۲ شعبه ویژه شامل شعبات ۲ و سه نیز در سال های اخیر در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایجاد شده است.

چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا