قرارگرفتن آذربایجان‌شرقی در بین استان‌های گران، مایه تاسف است

استاندار آذربایجان شرقی از قرارگرفتن آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های گران ابراز تاسف کرد و گفت: این موضوع باید ریشه یابی شود چرا که با تورم زیاد، قدرت هم استانی ها کاهش می‌یابد.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در نود و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: دولت به دنبال کمک به تولید و تجمیع سرمایه و هدایت آن به سمت بخش تولید است و قانون مالیات بر عایدات نیز در همین راستا وضع شده تا با سوداگری و درآمدهای آنی مقابله کند.

وی با بیان اینکه تولید و تورم دو مقوله معنادار و مربوط به هم هستند، گفت: حضور بخش خصوصی توانمند و باسابقه، مزیتی بزرگ برای استان است و بخش دولتی باید همواره کمک حال بخش خصوصی در تولید، تجرات و صادرات باشد تا بخش خصوصی با کمترین مشکل، به سمت رشد و تولید بیشتر حرکت کند.

خرّم از همراهی کامل بخش دولتی با بخش خصوصی در دولت سیزدهم به عنوان دستاوردی بزرگ نام برد و ادامه داد: بخش دولتی برای رفع موانع، تسهیل امور و رشد همه جانبه بخش خصوصی همراه بود و شک و شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

وی به برگزاری جلسات و نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: این نشست برای نقد و بررسی مشکلات و ارایه راهکار برای مشکلات است.

خرّم همچنین با بیان اینکه بحث تورم موضوعی ملی است و تابع تغییرات ملی بوده و استان نمی‌تواند زیاد در این زمینه تاثیرگذار باشد، افزود: برخلاف تورم، در بخش تولید می‌توانیم در زمینه عرضه و تقاضا با رشد تولید تعادل ایجاد کنیم تا قیمت‌ها نیز متعادل شود.

وی از قرارگرفتن آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های گران ابراز تاسف کرد و گفت: این موضوع باید ریشه یابی شود چرا که با تورم زیاد، قدرت هم استانی ها کاهش می‌یابد و مشکل اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می‌شود و دولت و اتاق و صاحبان صنایع باید فکری در این زمینه کنند.

خرّم تاکید کرد: وضعیت تولید، زنجیره تولید و زنجیره پشتیبانی در استان خوب است از این رو باید بهره وری را افزایش دهیم تا قیمت محصولات تولید شده در استان کمتر و یا در حد استان‌های دیگر باشد.

در این نشست موضوع نظارت اداره کل استاندارد بر هتل‌ها و اقامت ها که مورد اعتراض جامعه هتل داران استان بود بررسی شد و با دستور استاندار؛ قرار بر این شد تا میراث فرهنگی، استاندارد و جامعه هتل داران جلسه مشترکی در این راستا برگزار و مشکلات را رفع کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در این مورد با بیان اینکه در جاهایی که ضرورت دارد خود جامعه هتل داران باید از حضور استاندارد استقبال کنند اما در موارد تخصصی دیگر که نیازی به حضور اداره استاندارد نیست خود میراث فرهنگی نظارت و بازرسی کند.

در این نشست همچنین پیشنهادهای فعالان اقتصادی استان برای تحقق شعار سال و اولویت‌های توسعه اقتصادی استان از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ارائه شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا