رییس جمهور: خصوصی سازی باید موجب افزایش اشتغال و پیشرفت کشور شود

رییس جمهور تاکید کرد: خصوصی سازی باید موجب افزایش اشتغال، علم و فناوری و کمک به صنعت کشور شود.

به گزارش ارک خبر،آیت الله سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جشن احیای ۲۲۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان آذربایجان شرقی در ماشین سازی تبریز ، افزود: بسیار خرسندم که در جمع کارگران پرتلاش مجموعه های احیا شده قرار دارم و از همه کسانی که در احیای کارخانه ماشین سازی نقش داشتند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: گروه صنعتی ماشین سازی امروز تولید بسیار بالایی دارد و یکهزار دستگاه ماشین تولید شده و هدف گذاری برای تولید ۲ هزار ماشین خبر خوبی است و نشان می دهد انسانهایی با اراده ای در این مجموعه فعال هستند .

آیت الله رییسی با قدردانی از تلاش این نیروها، گفت: این شرکت کار زیرساختی برای صنعت می کند و صنعت ما نیازمند تولیدات ماشین سازی است و بسیاری از کارخانه ها به برکت کار شما نوسازی و تجهیز می شوند.

وی افزود: این مجموعه نقش بسیاری در نوسازی صنعت کشور داشته و بسیاری از کارخانه های کشور را نوسازی کرده و زیرساخت صنعت کشور است با کارهای نویی که در این مجموعه ارایه می شود.

رییس جمهور از مدیریت شرکت ماشین سازی و مسوولان خواست با قوت برای تجهیز این مجموعه تلاش کنید .

وی با اشاره به اینکه این شرکت از بخش خصوصی پس گرفته شد، گفت: اگر خصوصی سازی درست انجام می شد و آورده برای توسعه کارخانه استفاده می شد و نیروهای توانمند بهره مند می شدند مخالف نبودیم ولی آنچه که اتفاق افتاد فقط بیکاری کارگران بیشتر و از کار افتادن ماشین های مجموعه بود .

این خبر تکمیل می شود ….

 

کارخانه ماشین سازی تبریز جزو کارخانه هایی است که بر اثر خصوصی سازی غلط به یک کلاهبردار واگذار شده بود.

قربانعلی فرخزاد که کارخانه را به ثمن بخس خریده بود و در سال ۹۷ و در جریان ارزپاشی رانتی، چند صد میلیون به عنوان تأمین تجهیزات و ماشین آلات گرفته بود اما آن ارز را وارد بازار آزاد کرده و یا کالای دیگری وارد کرده بود.

رسیدگی به اتهامات فرخزاد در سال ۹۸  و در زمان ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه رسیدگی و این فرد به حبس و رد مال و جریمه محکوم شد.

در همان سال آیت الله رئیسی از کارخانه ماشین سازی بازدید کرد و با مشاهده وضعیت نابسامان کارخانه، کارگران بیکار شده و چندین ماه حقوق معوق، دستور بررسی سلب مالکیت به علت نداشتن اهلیت و صلاحیت مالک را داد.

کار طبق روال قانونی پیش رفت و سلب مالکیت انجام شد.

امروز کارگران ماشین سازی از حدود ۸۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۲۱۰۰ نفر رسیده است، حقوق عقب مانده در کارخانه وجود ندارد و تولید در حال جان گرفتن است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۲ درصد است.

تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده است.

در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و خدماتی در چهار بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و پارک علم و فناوری در نظر گرفته و مقرر شد طی ۲ سال پرداخت شود که ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به سال اول به صورت کامل پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا