هتل بوتیک سرخه‌ای تبریز افتتاح شد

هتل بوتیک خانه قدیمی سرخه ای تبریز با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در محله تاریخی سرخاب این کهن شهر افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،عزت الله ضرغامی صبح پنجشنبه همزمان با سفر ریس جمهور به استان، در مراسم افتتاحیه هتل بوتیک سرخه ای بیان کرد: سیاست و هدف وزارت تسریع در مشارکت مردم برای مرمت، حفظ، مدیریت با کاربری های جدید در بناهای تاریخی است.

وی گفت: الگوبرداری خانه های مجاور در این محله تلریخی از مهم‌ترین اتفاق هایی است که در حال رخ دادن است.

ضرغامی بیان کرد: تبریز محوریت دارد ‌و شناسنامه ایران است، به همین دلیل تقویت این حوزه با اقدامات مربوط به گردشگری اولویت دارد و با طرح کردن در دولت سعی بر تقویت آن داریم.

سرمایه گذار این خانه قدیمی در مراسم افتتاح با تاکید بر لزوم حمایت دولت از حضور و مشارکت بخش خصوصی در طرح های مختلف گردشگری و میراثی، گفت: متاسفانه آن گونه که باید سازمان ها و ادارات استانی در این رابطه چندان همکاری ندارند.

علی صدقی اظهار کرد: با وجود قول های قبلی و نامه رسمی صندوق احیا و مرمت بناهای تاریخی کشور مبنی بر رایگان بودن برخی خدمات زیربنایی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از سوی آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای تبدیل حجم انشعاب آب خانه سرخه ای و نیز صرف هزینه های مربوط به برق را متحمل شدیم.

وی میزان سرمایه گذاری برای تبدیل این خانه تاریخی به هتل بوتیک را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد که بیش از هشت میلیارد آن برای مرمت و ۶ میلبیارد تومان نیز برای تجهیز و آماده سازی این مکان هزینه شده است.

صدقی واقع شدن در مسیر تاریخی و گردشگری تاریخی تبریز را یکی از مزیت های بسیار مهم هتل بوتیک سرخه ای برشمرد و خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری تبریز برای بازسازی و مرمت راه های دسترسی به خصوص سنگ فرش شدن کوچه بهروزیه شد.

لازم به ذکر است صبح امروز همزمان با ورود رییس جمهور به استان شاهد چندین افتتاحیه در استان می باشیم.

دکمه بازگشت به بالا