پرداخت‌ تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های پنج نفره توسط شهرداری تبریز

طرح اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تبریز به تصویب رسید و مقرر شد شهرداری تا یک ماه آینده لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر در تشریح این طرح اظهار کرد: پرداخت‌ تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های پنج نفره، اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارکنان جهت حمایت از ازدواج، اعطای وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای زایمان بانوان با بازپرداخت پنج ساله،فرصت انتقال محل خدمت و جابجایی به نزدیک ترین واحد شهرداری در صورت تمایل بانوان دارای فرزند دوم و سوم زیر ۱۲ سال، ارائه‌ بن‌های رفاهی در مرخصی زایمان بانوان از جمله آیتم های دیگر این طرح است.

وی گفت:احداث اتاق مادر و کودک در مراکز شهرداری، افزایش حق مهدکودک کارکنان مطابق با افزایش حقوق سال ۱۴۰۲، کاهش ساعت کاری به مدت دو ساعت برای بانوانی که بیش از یک فرزند دارند از جمله مزایای این طرح است.

زعفرانچی لر در تشریح طرح حمایتی شهرداری تبریز مبنی بر هدیه تولد برای فرزند اول یک پنجم حقوق، فرزند دوم یک چهارم حقوق و فرزند سوم یک سوم حقوق و فرزند چهارم یک چهارم حقوق برشمرد و گفت: در حال حاضر هدیه ازدواج کارکنان شهرداری تبریز ۲ میلیون تومان است که در قالب این طرح برای حمایت هرچه بیشتر از سنت حسنه ازدواج این مبلغ به ۵ میلیون تومان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه برگزاری حداقل ۱۵ ساعت کارگاه آموزشی ضمن خدمت با تکیه بر فرهنگ فرزندآوری برای کارکنان در یک سال از دیگر آیتم‌های این طرح است، تصریح کرد: پرداخت قسمتی از مبلغ مشاوره‌های ازدواج نیز شامل این طرح شده و منابع این طرح نیز از محل اعتبارات پیش‌بینی نشده تامین خواهد شد.

در نهایت طرح اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تبریز به تصویب رسید و مقرر شد شهرداری تا یک ماه آینده لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند.

این طرح از ابتدای فروردین سال جاری اجرایی و محاسبه می شود و شهرداری  موظف به ارائه گزارش سه ماهه در این خصوص به شورای اسلامی شهر است.

همچنین نظارت بر این طرح بر عهده کمیته رفاه شهرداری خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا