همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که ۲۴ و ۲۵ مهرماه در تبریز برگزاری خواهد شد

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر، نحوه و محورهای برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را که ۲۴ و ۲۵ مهرماه در تبریز برگزاری خواهد شد، تشریح کرد.

به گزارش ارک خبر،رضا خلیلی در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تبریز بیان کرد:همایش علمی ۲۴ مهر در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود و دبیر علمی همایش نیز از دانشگاه تبریز است. پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ مقاله در این همایش دریافت و ارائه شود. همایش ارائه‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز یک روز بعد از همایش علمی در تبریز و در روز ۲۶ مهر در منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه تبریز برای جذب سرمایه‌گذاران نخبه و افراد و شخصیت‌های مهم حوزه سرمایه‌گذاری انجام شده و کمیته‌های مختلف تشکیل و انجام وظیفه می‌کنند و طبق برنامه تیرماه ارسال دعوتنامه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آغاز می‌شود.

وی  در خصوص نحوه برگزاری این همایش توسط شهرداری تبریز گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرداری‌ها در بند نخست قانون درآمد پایدار تاکید شده است. در این راستا مجوز برگزاری این همایش اسفندماه از سوی وزارت کشور برای شهرداری تبریز صادر شده است. سرمایه‌گذاران داخلی احصا شده و روند ادامه دارد و بانک اطلاعات سرمایه‌گذاری از طریق اتاق بازرگانی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه چندین پیش‌همایش نیز با کسب مجوز از وزارت کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در کشورهای امارات و ترکیه و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی کرده و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو، اکو و … نیز هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

خلیلی گفت: حمل و نقل، ترافیک، خدمات فرهنگی، هنری، ورزشی، استارتاپ بازرگانی صنعت و معدن و تجارت و… محورهای مختلف این همایش هستند. پنل‌های مختلف در حوزه‌های بازرگانی، اقتصاد و کشاورزی نیز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت و اهداف برگزاری این همایش در تبریز افزود: ۱۸ کلانشهر در کشور وجود دارد. از  این تعداد تهران ۷۶ همت و تبریز ۲۰  همت بودجه دارد. جمع بودجه کلانشهرها، ۲۴۱ همت است که چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار می‌شود.

خلیلی ضمن اشاره به سیر نزولی جمعیت تبریز در مقایسه با سایر کلانشهرها تصریح کرد: تبریز در سال ۱۳۷۵ رده چهارم جمعیت و در حال حاضر در رده هفتم کشور قرار دارد و استان آذربایجان‌شرقی مهاجرفرست‌ترین شهر ایران است. اخیرا طی یک مطالعه در دانشگاه شیراز در حوزه سنجش‌زیست‌پذیری تبریز در رده چهارم و در حوزه رقابت‌پذیری اقتصادی و فرهنگی رتبه سوم کشور را دارد و مقوله‌هایی چون دوستدار محیط زیست بودن بر این موضوع دلالت دارد.

وی ادامه داد: شهرهای پیشرفته برای بهبود وضعیت خود و افزایش سرمایه‌گذاری در حال تلاش و رقابت با دیگر شهرها هستند و برگزاری همایش‌های از این قبیل بهترین فرصت برای بهبود وضعیت و توسعه شهری برای تبریز محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا