سرمربی تیم والیبال هلند: ایران دارای استعدادهای زیادی است

خبرگزاری ارک – گویدو ورمولن روز شنبه در حاشیه سفر به مشهد برای شرکت در کارگاه آموزشی و تمرینات باشگاه ثامن الحجج خراسان، در جمع خبرنگاران افزود: ایران در عرصه والیبال جزو کشورهای قدرتمند دنیا به حساب می آید و بر این اساس آشنایی و آموزش استعدادهای جوان فعال این حوزه بسیار مهم و اساسی است.
وی گفت: در هلند علاوه بر سرمربیگری به تدریس نیز می پردازم و می توانم دانش روز دنیا را در اختیار مربیان ایرانی قرار دهم.
سرمربی تیم ملی والیبال هلند افزود: پیش از این به ایران سفر نکرده بودم اما شناخت خوبی از آن داشتم و می خواستم هر چه زودتر ایران و شهر مشهد را ببینم.
وی ادامه داد: حدود یک سال است سرمربی تیم ملی والیبال مردم هلند شده ام و پیش از این سرمربی تیم ملی بانوان بودم و با توجه به اینکه عضو فدراسیون هلند هستم فکر می کنم بتوانم تا مدتها به عنوان سرمربی در تیم ملی کشورم کار کنم.
ورمولن در ادامه ولاسکو را ارائه کننده خدمات بسیار زیاد به والیبال ایران ذکر و بیان کرد: وجود مربیان باتجربه می تواند زیرساختهای والیبال و تیمها را آماده کند برای مثال در شرایط فعلی 90 درصد بازیکنان تیم ملی هلند را بازیکنان تیم جوانان تشکیل می دهند.
وی گفت: هلند بسیار کوچک است و باید با ذره بین دنبال استعدادهای والیبال بگردیم زیرا بسیاری از جوانان این کشور به فوتبال گرایش دارند.
سرمربی تیم ملی والیبال هلند افزود: تیم ملی والیبال ایران می تواند در سکوهای جهانی جای داشته باشد و شرایط ایده آل خود را حفظ کند.
وی ادامه داد: در هلند شرایط بگونه ای است که سرمربی تیم بزرگسالان باید در تیمهای نوجوانان و جوانان هم فعالیت کرده و آنها را زیر نظر داشته باشد و به همین دلیل من تابستان در تیم بزرگسالان و در زمستان به تیمهای نوجوانان و جوانان کشورم خدمت می کنم.
ورمولن گفت: نمی خواهم در مورد یکی از همکاران صحبت کنم اما از انتخاب فدراسیون والیبال ایران متعجب شدم زیرا به نظر من همیشه یک مربی باشگاهی نمی تواند در تیمهای ملی هم موفق شود و اگر قرار باشد تیم موفق شود باید برای آن وقت صرف کند.
وی افزود: اگر قرار باشد یک مربی در هر دو بخش فعالیت کند فقط در یک تیم موفق می شود و در تیم دیگر بعید است بتواند نتایج قابل قبول کسب کند.
سرمربی تیم ملی والیبال هلند ادامه داد: لوزانو در لیگ باشگاهی لهستان فعالیت می کند و هنوز شرایط مسابقات تیمش مشخص نیست لذا به نظر می رسد باید لوزانو زودتر به تیم ملی ایران ملحق شود تا بتواند هدایت این تیم را برعهده بگیرد.
وی در مورد اینکه گفته می شود سیچلو، مربی تیم ملی والیبال ایران در غیاب لوزانو قرار است شرایط لیگ برتر را زیر نظر بگیرد نیز گفت: هر کسی جایگاه خاص خودش را دارد هیچ کسی بهتر از سرمربی نمی تواند شرایط بازیکنان را زیر نظر بگیرد حتی اگر کمک مربی آن فرد نفر اول جهان باشد.
گویدو ورمولن سرمربی تیم ملی والیبال هلند به دعوت باشگاه ثامن الحجج خراسان و برای برگزاری یک دوره آموزشی وارد ایران شده است.
وی تیم ملی والیبال زنان هلند را به جمع سه تیم برتر دنیا رساند و اکنون هدایت تیم ملی مردان این کشور را بر عهده گرفته است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا