مصلحی: مذاکرات هسته‌ای بر مبنای ‌«نفوذ» طراحی شد

پایگاه خبری ارک – وزیر اطلاعات دولت دهم با تشریح دلایل بر هم زدن مذاکرات ژنو 2 گفت: آمریکا به دنبال این است که بعد از برجام مسئله نفوذ را در ایران به نتیجه برساند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر امروز در همایش «بررسی موضوع فتنه و نفوذ» در دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر بابیان اینکه نفوذ از مباحث جدی کشور و از هشدارهای مهم مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: ‌استکبار در برخورد اولیه‌اش با انقلاب به دنبال این بود که این انقلاب را هم مانند سایر انقلاب‌ها، همزان با پیروزی، متوقف کند اما استکبار متوجه شد که حرکت انقلاب ایران حرکتی ساختاری و مبنایی است لذا طراحی جنگ سخت را دنبال کرد.

وی بیان داشت:  پس‌ از اینکه استکبار با جنگ سخت نتوانست انقلاب ایران را به‌ زانو دربیاورد به سراغ جنگ نرم رفت و در این بخش هم موفق نشد لذا به فکر این افتاد که مؤسسات پژوهشی و تحقیقاتی راه بیندازد.

تشکیل موسسات پژوهشی آمریکایی برای طراحی مقابله با ایران
وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: در این‌ ارتباط دو موسسه کاری‌رند و بروکینز در طراحی جنگ نرم استکبار کارهای بزرگی انجام دادند و ابعاد مختلف انقلاب را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دادند.

مصلحی اضافه کرد: این مؤسسات در تحقیقات خود به سراغ تجزیه‌وتحلیل جمعیتی ایران پرداختند و برای این کار از داخل کشور اطلاعات لازم را کسب کردند.

وی افزود: این مؤسسات زیرمجموعه سازمان اطلاعات آمریکا هستند که برای مقابله با انقلاب ایران طراحی‌ شده‌اند و در گام نخست یک طراحی 40 ساله را برای مقابله با انقلاب ایران انجام دادند.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: در فتنه 88 برخی فکر می‌کردند کار انقلاب تمام می‌شود اما این شروع حرکت بود که موسسه بروکینز ارائه کرده بود.

مصلحی اظهار داشت: استکبار در طراحی‌های خود برای مقابله با انقلاب ایران در مقاطع مختلف حساسیت‌سنجی نسبت به خواص، نخبگان و عامه مردم دارد.

وی ادامه داد: مؤسسات یادشده اطلاعاتشان را از درون کشور و از بین نخبگان و خواص انقلاب می‌گیرند و در تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که در بحث مذاکرات کاری جدی این است که روند مذاکرات طوری باشد که مسئله نفوذ به نتیجه برسد.

دشمن برای مقابله با ایران روش‌های چند جهتی تدوین می‌کند
مصلحی با اشاره به یک گزارش از مرکز امنیت آمریکای جدید گفت: این گزارش می‌گوید سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تداوم حمایت آمریکا از فعالان حامی ایجاد اصلاحات در ایران بود و آمریکا باید استراتژی تهاجمی ترویج اصلاحات سیاسی و اجتماعی را در ایران دنبال کند.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: طراحی دشمن این است که در هر مقوله‌ای که با انقلاب برخورد می‌کند چند جهتی برخورد کند و همیشه از موقعیت‌های مختلف در راستای اهدافی که دارد استفاده کند.

از همان ابتدا، سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در تحولات سوریه دست داشتند
وی به موضوع تحولات چند سال اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: در اوایل اتفاقاتی که در سوریه رخ داد متوجه شدیم که سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و انگلیس پشت‌صحنه هستند، لذا بنده سفری به سوریه داشتم و با برخی افراد متعلق به مقاومت سوریه ملاقات کردم و از گفته‌های آنان مشخص شد ردپایی از سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در این قضیه وجود دارد.

مصلحی بیان کرد: سپس کار اطلاعاتی قوی انجام دادیم و مشخص شد آمریکایی‌ها از بیداری اسلامی غافل بودند و به جان هم افتادند و بعد از آن به این فکر افتادند که از این موقعیت بیداری اسلامی استفاده کرده و مقاومت در منطقه را از بین ببرند و در این راه گزینه‌های بشار اسد، حزب‌الله و ایران را انتخاب کردند.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: در سفرهایی که به کشورهای مسلمان منطقه داشتم با علما دیدار کرده و عنوان داشتم حوادثی که در سوریه اتفاق افتاده بیداری اسلامی نیست اما باور نمی‌کردند و استکبار نیز به دنبال این بود که از بیداری اسلامی به نفع خودش استفاده کند.

ماجرای برهم زدن مذاکرات ژنو 2 از طرف فرانسه
وی بابیان اینکه استکبار به دنبال این است که علیه ایران از چند جهت حرکت کند، گفت: یک روش است که استکبار با عادی‌سازی ظرفیت‌های داخلی و خارجی ایران، فضای کینه ایران علیه آمریکا را به سمت کشوری دیگری ببرد.

مصلحی خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات ژنو آمریکا به دنبال تحقق نقشه خود بود و در آن مذاکرات که فرانسه، مانع از توافق شد به همین دلیل بود که کینه ایران در مورد آمریکا به سمت فرانسه سوق داده شود و در واقع از نظر آمریکایی‌ها این مذاکرات باید دو سال طول می‌کشید تا روابط ایران و آمریکا عادی شود و طرح عادی‌سازی روابط به نتیجه برسد.

وزیر اطلاعات دولت دهم به مذاکرات در آلماتی قزاقستان هم اشاره کرد و افزود: در آن مذاکرات ما بسته پیشنهادی گروه 5+1 را در اختیار داشتیم و در نشست‌های مختلف با آقای جلیلی راه‌حل مختلف برای هرکدام از پیشنهادات را بررسی کردیم و دکتر جلیلی هم در مذاکرات برای همه پیشنهادات راه‌حل ارائه کرد و زمانی که موضوعی برای بحث نمانده بود نماینده انگلیس در جلسه اعلام کرد بحث به‌جاهای خوبی رسیده و باید ادامه دهیم تا به توافق برسیم و در این لحظه شرمن عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا در یک یادداشت کوچک به نماینده انگلیس اظهار می‌دارد که شما با اجازه چه کسی حرف زدید؟

وی گفت: اینکه چرا فرانسه به‌جای آمریکا انتخاب شد تا کینه ایران از آمریکا دور شود به این خاطر است که ایران بیشترین ارتباطات تجاری و صنعتی را با فرانسه دارد و در موضوع هسته‌ای نیز ارتباطات زیادی با فرانسه وجود دارد.

پروژه‌های تهیه شده شورای ملی ایرانیان و آمریکا علیه ایران
مصلحی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است که بعد از برجام مسئله نفوذ را در ایران به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: عده‌ای از نخبگان ایرانی و آمریکایی در شورای ملی ایرانیان و آمریکا در نشستی، برای بعد از برجام موضوع نفوذ را طراحی کردند.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: در پروژه اولی که این شورا تدارک دید به دنبال این هستند چگونه می‌توان ذهن، قلب مردم و نخبگان ایران را به تسخیر آمریکا درآورد و در این زمینه نشست‌های علمی بین ایران و اروپا و آمریکا در نظر گرفتند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل تدوین این روش شناخت ظرفیت‌های و استعدادهای علمی ایران است اما متأسفانه برخی از مسئولان و نخبگان کشور، پیشرفت‌های علمی کشور را قبول ندارند و عده‌ای در داخل معتقدند آمریکا کدخداست.

مصلحی یادآور شد: در پروژه دوم به دنبال این هستند که ما را در جایی که پیشرفت کردیم به زمین بزنند تا وابسته شویم، در پروژه دیگر با عنوان انرژی پاک به دنبال جهت‌دهی به مباحث علمی در ایران هستند و در این زمینه فرستادن رئیس کمیته علمی کنگره آمریکا به تهران برای  اعتمادسازی صورت گرفت.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: نمونه دیگری از ترفندهای استکبار، بازدید روسای دانشگاه‌های مهم آمریکا از تهران و بورسیه کردن دانشجویان ایرانی است، آمریکایی‌ها معتقدند باید «روی پای خود ایستادن» ایرانی‌ها را بگیریم.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که آمریکایی‌ها می‌خواهند از این طریق به کشور ضربه بزنند موضوع آلودگی هواست و می‌خواهند فضایی ایجاد کنند تا ایران را به وابستگی علمی بکشانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا