سرمربی تیم ملی هلند: والیبال ایران باید المپیکی شود

خبرگزاری ارک – سرمربی تیم ملی والیبال هلند،گفت: تیم ملی والیبال ایران توانایی صعود به المپیک را دارد و باید المپیکی شود.

گویدو ورمولن روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایرنا، افزود: والیبال ایران از نظر فنی و توانایی هیچ چیزی کمتر از کشورهای قدرتمند این رشته ورزشی ندارد و به نظر من باید سال 2016 المپیکی شود زیرا ایران در عرصه والیبال جزو کشورهای قدرتمند دنیا به حساب می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که شناختی از سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران (لوزانو) دارد یا خیر؟ و آیا تیم ایران با این مربی می تواند سهمیه المپیک کسب کند، گفت: شناخت من نسبت به این مربی بسیار اندک است فقط می دانم که آرژانتینی است و از دوستان خولیو ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران و فعلی آرژانتین است.
سرمربی تیم والیبال هلند درباره والیبال ایران،گفت: در چند سال اخیر شاهد نمایش های خوبی از تیم ایران در مسابقات مهم جهان همانند لیگ جهانی و قهرمانی جهان بودم. والیبال ایران توانایی و استعدادهای خوبی نیز دارد که در صورت برنامه ریزی صحیح می تواند سالها در جهان مطرح بماند. به همین دلیل آشنایی و آموزش استعدادهای جوان فعال این حوزه بسیار مهم و اساسی است.
وی تاکید کرد: تیم ملی والیبال ایران می تواند در سکوهای جهانی جای داشته باشد به شرطی که شرایط ایده آل خود را حفظ کند.
گویدو ورمولن یکی از تماشاگران دیدار دو تیم پیکان و ثامن در سالن مهران مشهد بود، وی درباره این مسابقه،گفت: تغییرات زیادی در دیدار و بازی دو تیم دیدم. تغییرات گسترده باعث اشتباه بازیکنان نیز می شود زیرا هماهنگی خود را از دست می دهند.
وی تصریح کرد: ست نخست مسابقه خیلی خوب و دو تیم تقریبا برابر بودند اما در ست های بعدی پیکان نشان داد که تیم آماده و با تجربه تری است و در نهایت سه بر یک پیروز شد.
سرمربی تیم ملی والیبال هلند درباره اهدافش از سفر به مشهد گفت: برای شرکت در کارگاه آموزشی و تمرینات باشگاه ثامن الحجج خراسان به این شهر آمده ام. من در هلند علاوه بر سرمربیگری تدریس نیز می کنم و می توانم دانش روز دنیا را در اختیار مربیان ایرانی قرار دهم.
وی که برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره شهر مشهد و جمهوری اسلامی ایران چیست، گفت: دو روز است که وارد مشهد شده ام و برای پاسخ به این سئوال باید فرصت بیشتری به من بدهید.
دیدار معوقه هفته چهارم دو تیم پیکان و ثامن الحجج خراسان در لیگ برتر والیبال روز گذشته در سالن مهران مشهد به نتیجه سه بر یک به سود پیکان پیگیری شد. پیکان با کسب این پیروزی به رتبه دوم جدول صعود کرد تا سه شنبه این هفته در ورامین به مصاف متین صالحین برود.
مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 اردیبهشت سال آینده به میزبانی ژاپن برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران به همراه هفت تیم دیگر برای چهار سهمیه المپیک تلاش خواهند کرد.
سه تیم برتر این رقابت ها به همراه بهترین تیم آسیا کسب سهمیه خواهند کرد که از قاره آسیا چهار تیم ایران، استرالیا، چین و ژاپن میزبان، در این رقابت ها حضور دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا