بنیادشهید در حال تبدیل شدن به سازمانی مطالبه گر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه مطالبه گر عملکرد سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی در حوزه ایثارگری و در حال تبدیل شدن از مجموعه ای خدمات رسان به سازمانی مطالبه گر است.

به گزارش ارک خبر، جابر ابوالفتح زاده در جلسه کارگروه توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، افزود: خدمات ارائه شده به ایثارگران در قبال رشادت ها و ایثارگری آنان ناچیز است .

وی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به استناد قوانین و برنامه های بالادستی به خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در جایگاه مطالبه گر، از دستگاه های مختلف می خواهد تا به وظایف قانونی خود نسبت به بخش های مختلف ایثارگری به درستی عمل کنند.

ابوالفتح زاده ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به جامعه هدف، اصول عدالت ورزی و صرفه جویی در هزینه کردها را در سرلوحۀ فعالیت های خود قرار داده است و همه کارکنان این نهاد چه به صورت تلفنی، چه حضوری و چه در قالب مراجعه به ایثارگران در قالب طرح سپاس، تلاش دارند رضایت حداکثری این قشر را تامین کنند.

وی ارتقای سطح معیشتی ایثارگران را اولویت اساسی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست که با جدیت دنبال می شود.

ابوالفتح زاده گفت: فعالیت های صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله خدمات ارائه شده به ایثارگران باید مورد انعکاس قرار گیرد که در چارچوب همین باور و با تأسی به سیاست های ستاد مرکزی و همچنین ملاحظاتِ بیان شده، گوشه ای از این فعالیت ها و خدمات در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان (ایثار) بازتاب داده می شود و عموم شهروندان و مسئولان به آن دسترسی دارند.

دستگاه های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران هزینه کنند

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال گذشته همه دستگاه های اجرایی مکلف بودند به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر، حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران هزینه کنند، ادامه داد: در قانون بودجه سال جاری نیز مشابه این بند، پیش بینی و به تصویب رسیده است که انتظار می رود دستگاه های اجرایی با اخذ مشورت از بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانند گام های موثری برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه، گفت: تلاش کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای رفع نیازمندی های مادی و معنوی خانواده های بزرگوار شهدا و ایثارگران و تقویت اعتماد سازمانی است.

حیدر فتح زاده با بیان اینکه عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در اجرای طرح سپاس از ایثارگران در سال ۱۴۰۱ خوب بود، افزود: دسترسی به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز نسبت به دستگاه های دیگر به مراتب سهل تر است که این موارد در ارزیابی عملکرد این بنیاد موثر خواهد بود.

هفت درصد کارمندان آذربایجان شرقی ایثارگر هستند

وی با بیان اینکه تا آخر خرداد ماه تعداد کارمندان آذربایجان شرقی ۱۰۲ هزار و ۸۲۸ نفر بوده است که هفت هزار و ۸۷۱ نفر از این تعداد از جامعه ایثارگری هستند، ادامه داد: ایثارگران شاغل در دستگاه های اداری استان غالباً تبدیل وضعیت شده اند اما چند دستگاه اداری در اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تعلل می کنند که ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر حل مشکل ایثارگران شاغل در این دستگاه ها نیز هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا