افتتاح اولین سایت تیراندازی رشته اسکیت شمالغرب کشور در اهر

اولین و مجهزترین سایت تیراندازی رشته Skeet شمالغرب کشور با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و ورزشکاران رشته تیراندازی در شهرستان اهر افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر در این مراسم، اظهار کرد: افتتاح رشته اسکیت تیراندازی در این شهرستان یک گام مهم برای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی در سطح منطقه و استان آذربایجان شرقی است.

جلیل علیجان‌پور از اهداف ایجاد رشته اسکیت تیراندازی در شهرستان اهر را استعدادیابی و پرورش مربیان و قهرمانان ملی و بین المللی عنوان کرد و گفت: با فعالیت مستمر و برگزاری مسابقات در رشته پرطرفدار  و مدال آور اسکیت تیراندازی زمینه جذب گردشگر و توریسم ورزشی در این شهرستان و منطقه ارسباران فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر سومین شهرستان کشور در زمینه ایجاد و فعالیت رشته اسکیت تیراندازی است، افزود: از خیرین ورزشی و مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم با حمایت جدی از این رشته ورزشی راه را برای پرورش جوانان و قهرمانان جهانی و المپیکی محیا کنند.

رئیس هیأت تیراندازی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، شهرستان اهر را یکی از پیشگامان پیشرو و توسعه رشته ورزشی تیراندازی در سطح استان آذربایجان شرقی و کشور برشمرد و گفت: رشته‌های مختلف تیراندازی با وجود هزینه بالا دارای علاقه مندان بسیاری است که در صورت حمایت از این ورزش پرطرفدار شاهد مدال آوری قهرمانان در مسابقات جهانی و المپیک خواهیم بود.

لیدا فریمان افزود: خوشبختانه در کشور ایران استعدادهای زیادی در رشته تیراندازی وجود دارد که شکوفایی این استعدادها می‌تواند مدال‌های رنگارنگ المپیکی را به ارمغان بیاورد و امروز نیز شاهد افتتاح رشته اسکیت تیراندازی در شهرستان اهر می‌باشیم که به زودی از این منطقه نیز قهرمانان جهانی و المپیکی پرورش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به اینکه در کشور ایران به رشته اسکیت تیراندازی چندان توجهی نشده است این امر برای ورزشکاران تیراندازی شهرستان اهر می‌تواند فرصتی مهم باشد تا به راحتی وارد عرصه رشته اسکیت تیراندازی شده و قهرمانان زیادی را در مسابقات جهانی و المپیک مطرح کند.

فریمان افزود: رشته تیراندازی به عنوان یک رشته ورزش توانسته به المپیک راه پیدا کند و باید این رشته نیز به صورت سایر رشته‌های ورزشی مورد توجه قرار گیرد و به رقابت‌ها نیز ورزشی وارد شود و روحیه ورزشی را در همه موارد حفظ کند تا به زودی شاهد موفقیت‌های جهانی و المپیکی در این رشته ورزشی باشیم.

شاهین مخترع مربی و داور رسمی فدراسیون تیراندازی کشور نیز در این مراسم ضمن تقدیر از هیئت تیراندازی شهرستان اهر در راستای معرفی و توسعه این رشته در شمالغرب کشور، گفت: رشته تیراندازی یکی از رشته‌های ورزشی مدال آور است که متاسفانه برخی از شاخه‌های این رشته ورزشی چندان شناخته شده نیست و باید برای معرفی و شناساندن این رشته پرطرفدار تلاش کنیم.

مخترع در ادامه ضمن معرفی تاریخچه ورزش تیراندازی و رشته اسکیت تیراندازی در جهان و کشور ایران، افزود: با افتتاح رشته اسکیت تیراندازی در اهر که از شاخه‌های ورزش پرطرفدار تیراندازی می‌باشد یک پیشرفت عالی در این شهرستان و شمالغرب کشور در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، گردشگری و … خواهیم بود.

وی بیان کرد: رشته اسکیت تیراندازی مانند تیراندازی به اهداف پروازی می‌باشد با این تفاوت که اهداف در فاصله‌های نزدیک رها شده و تیراندازی نیاز به سرعت عمل بالا دارد و به دلیل کم بودن مقدار فشنگ برای تیراندازی نسبت به سایر رشته‌های این ورزش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

ابوالفضل اکرامی رئیس هیات تیراندازی شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: برای نخستین بار در منطقه ارسباران و شمالغرب کشور شاهد افتتاح اولین اسکیت تیراندازی با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشیم که صفر تا صد ساخت و تجهیز این رشته توسط خیرین و هیئت تیرندازی این شهرستان انجام شده است.

اکرامی  با بیان اینکه سایت تیراندازی شهرستان اهر چندین سال پیش فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است، تاکید کرد: تاکنون به دلایلی این رشته ورزشی پرطرفدار چندان در بین مردم شناخته شده نیست و نیاز داریم دست اندرکاران و خبرنگاران در معرفی بیشتر این رشته ورزشی هیئت تیراندازی این شهرستان را یاری دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا