طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی سرعت گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۷۷ هزار و ۱۷۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان در حال اجراست، گفت: با تامین زمین مورد نیاز و اختصاص اعتبارات دولتی، شاهد سرعت گرفتن این طرح در استان هستیم.

به گزارش ارک حبر،امیر بخشی زاده، ربا بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح آذربایجان شرقی حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: تعهد سازمانی این اداره کل ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است که بر این اساس باید سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مولدسازی در این حوزه مشکلی ندارد، اظهار کرد: اکنون برای ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح یاد شده زمین آماده است.

مدیرکل راه و شهرستازی آذربایجان شرقی گفت: استان در سال ۱۴۰۱ در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه ۲۹ کشوری قرار داشت که اکنون با تلاش همکاران این اداره کل و مجموعه متولی در اجرای طرح یاد شده به رتبه هفت رسیده است.

بخشی زاده، ادامه داد: به منظور کمک به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات پرداختی از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از مجموع ۲۸۶ هزار متقاضی ثبت نام کننده در این طرح، ۴۳ هزار متقاضی واحد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد نیز بیش از ۲۱ هزار نفر آورده خود را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت آذربایجان شرقی در نهضت ملی مسکن به ویژه زیرساخت های موجود مطلوب است، گفت: باید حمایت های بیشتری از این طرح در بافت های فرسوده انجام شود تا شهروندان بتوانند از خدمات بیشتری برای بازسازی این بافت ها بهره مند شوند.

بخشی زاده، با اشاره به ساخت سه شهرک در اطراف تبریز، افزود: امید است با ساخت شهرک های یاد شده بتوان از این ظرفیت خوب برای ساخت قطعات تک واحدی برای متقاضیان استفاده کرد.

هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن آذربایجان شرقی وجود ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: این استان هیچ عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد و در تامین زمین با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز زمین تامین شده است.

بخشی زاده، با اشاره به کسب رتبه ۱۶ کشوری در واگذاری قطعات گروهی و انفرادی، ادامه داد: تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها و شهرک‌سازی، زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست طرح تشویقی در بافت فرسوده شهری تبریز که از استقبال خوب شهروندان برخوردار بوده، با برنامه ریزی های انجام شده در این حوزه، این استان در اجرای طرح بازآفرینی شهری رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۱ هزار و ۵۴۲ واحد تحویل متقاضیان شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به این استان، ۱۱ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط طرح های حوزه مسکن تحویل داده شد که این امر حاکی از اهتمام لازم برای ساخت و اتمام طرح های مسکن در این استان است.

بخشی زاده، با بیان اینکه تلاش می شود در هفته دولت نیز سه هزار واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط استان واگذار شود، افزود: اکنون حدود ۹ هکتار زمین برای اجرای طرح های حوزه مسکن در این استان تامین شده که جوابگوی نیاز ۱۰۰ هزار متقاضی مسکن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا