اسکان اضطراری بیش 52 هزار تن در برف و کولاک های 4 روز گذشته

خبرگزاری ارک – رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 21 استان کشور درگیر برف و کولاک شدند، گفت: 52 هزار و 23 تن در این مدت اسکان اضطراری شدند.

به گزارش ایرنا ازجمعیت هلال احمر، ناصرچرخساز با اشاره به این که در استان های آذربایجان غربی و شرقی، البرز، اصفهان، اردبیل، ایلام، تهران، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان در دو روز گذشته شاهد بارش برف و وقوع کولاک بوده ایم، اظهارکرد: بر این اساس نیروهای هلال احمر در این استان ها در آماده باش کامل بوده و در 103 محور مواصلاتی به هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند.
وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به 71 هزار و 390 تن از متاثران از برف و کولاک، افزود: به علاوه خدمات لازم به 170 مصدوم ارائه و 37 تن از مصدومان که 17 تن آنها زن باردار و 20 تن بیمار و مصدوم بودند، به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام ارائه خدمات سرپایی به 133 تن در برف و کولاک دو روز گذشته، افزود: به علاوه 52 هزار و 23 تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و عملیات رهاسازی برای 2 هزار و 610 دستگاه خودرو از برف انجام شد.
چرخساز گفت: 455 تیم عملیاتی شامل یک هزار و 670 امدادگر و نجاتگر برای ارائه خدمت میان افراد متاثران برف و کولاک بکار گرفته شدند.
همچنین طبق اعلان پلیس راهور رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد عبور از محورهای کوهستانی و برفگیر کشور را دارند، ضمن همراه داشتن تجهیزات و لوازم ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به هنگام حرکت در طول راه ها با احتیاط و رعایت نکات ایمنی رانندگی کنند.
هموطنانی که قصد مسافرت را دارند حتما قبل از سفر با تلفن گویای ‪ ۱۴۱‬و ‪ ۸۸۹۲۵۲۵۲‬تماس بگیرند تا از وضعیت راه های کشور اطلاع یابند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا