۲۱ پرواز از فرودگاه تبریز برای بازگرداندن زائران سرزمین وحی انجام شد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات حج تمتع امسال ۲۱ پرواز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برای بازگرداندن زائران سرزمین وحی انجام شد.

به گزارش ارک خبر، «رامین آذری»، روز دوشنبه، با بیان اینکه این عملیات از ۲۴ تا ۲۹ تیر انجام شد، افزود: در این عملیات چهار هزار و ۶۰۸ نفر از حجاج استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از فرودگاه جده به فرودگاه تبریز منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۲ تا ۶ پرواز برای بازگرداندن حجاج استان به فرودگاه تبریز انجام شد، اظهار کرد: با تدابیر و اقدامات انجام شده از سوی عوامل پروازی، حفاظت و مراقبت و اداری این فرودگاه، هیچ مشکلی در اعزام و پذیرش زائران خانه خدا بروز نکرد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات حج تمتع امسال فرودگاه تبریز، تعداد ۹ هزار و ۲۰۵ نفر از حجاج استان با ۴۲ پرواز از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.

«آذری»، ادامه داد: میزان کل بار جابجا شده در عملیات حج امسال نیز حدود ۲۳۸ تن بود.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا