تامین ۹۰۲۷ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از تامین ۹۰۲۷ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: هیچ کمبودی از نظر تامین زمین در ۲۱ شهرستان و ۴۷ شهر استان نداریم.

به گزارش ارک خبر، عابدین خرّم در گفت‌وگویی درخصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: تاکنون ۹۰۲۷ هکتار برای اجرای این طرح در آذربایجان شرقی تامین شده که ۱۵۲۷ هکتار از آن مربوط به زمین‌های با کاربری مسکونی است که از اولین روزهای طرح قانون جهش تولید مسکن تامین شده است.

وی افزود: هفت هزار و ۳۵۳هکتار از محل ماده ۹ و ۱۴۷ هکتار نیز از محل ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تامین شده و در حال حاضر هیچ کمبودی از بابت الحاق اراضی و تامین زمین در ۲۱ شهرستان و ۴۷ شهر استان نداریم.

وی سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن را ۲۰۰ هزار واحد طی چهار سال اعلام کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای بیش از این تعداد تامین شده و استعلامات لازم نیز انجام و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که منتظر تایید این وزارتخانه هستیم.

خرّم افزود: برای ۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های تامین‌شده با وزارت راه و شهرسازی در حال مکاتبه هستیم تا روند قانونی آنها حداکثر تا یک ماه طی شود.

وی با اشاره به اینکه از محل ۱۵۲۷ هکتار زمین با کاربری مسکونی، ۷۸ هزار و ۶۸۶ واحد در حال ساخت است، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۱۱۴۰۰ واحد مسکن تحویل متقاضیان داده شد و در هفته دولت نیز ۲۷۰۰ واحد آماده تحویل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا