آخر هفته آذربایجان‌شرقی بارانی است

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر روز پنجشنبه این هفته وارد جو استان می‌شود.

به گزارش ارک خبر،«محمد امیدفر»، روز چهارشنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده جوی به نسبت ناپایدار در استان حاکم می شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهر و اواخر شب در برخی نواحی به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان موجب افزایش ابر و بارش های رگباری و غرش آذرخش در این مناطق می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

امیدفر، با اشاره به اینکه امروز و فردا دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می یابد، ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می یابد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۶ درجه و جلفا با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۵ و در خنک ترین زمان به ۲۲ درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر، افزود: دمای فعالی تبریز ( هشت و ۲۰ دقیقه) ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا