نوسازی ریخته گری ماشین سازی تبریز نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز می‌گوید، به روزسازی و نوسازی این واحد صنعتی نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ارک خبر،علی سررشته، روز شنبه ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران افزود: اگر فقط فاز یک این مجموعه با ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه هم راه اندازی شود، می توان با درآمد این فاز، فاز های دیگر را هم راه اندازی و به بهره‌برداری رساند.

وی با اشاره به اینکه ریخته‌گری، ۸۳ مشتری بالقوه داخلی و خارجی دارد که در صورت بهبود شرایط تولید می‌توانند به بالفعل تبدیل شوند، افزود: در صورت تحقق بازسازی و نوسازی شرکت می توانیم صادرات داشته باشیم.

سررشته با بیان اینکه در حال حاضر تولید سالانه این شرکت هشت هزار تن است، اظهار کرد: اگر طرح توسه اجرایی شود توان تولید سالانه ۳۵ هزار تن در سال را داریم و با همت پرسنل تولید شرکت در چهار ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز، خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن بازسازی و نوسازی قطعاً تولید افزایش می‌یابد و به درآمدزایی خواهد رسید و از این طریق توان پرداخت بدهی را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: شرایط کنونی ریخته‌گری ماشین‌سازی مصادف شده با بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین در اروپا که با تعطیل شدن چندین شرکت ریخته‌گری، بازارهای اروپا را مستعد حضور محصولات این شرکت تبریزی کرده است.

سررشته، میزان بدهی شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بدهی از سال ۱۳۸۸ ایجاد شده امیدواریم با کمک دولت و اختصاص بودجه برای نوسازی و بازسازی بتوانیم نسبت به پرداخت بدهی شرکت اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز، اضافه کرد: شرکت را در حالی که فقط ۱۲ میلیون تومان موجودی در حساب آن وجود داشت، تحویل گرفته و در حدود این دو سال، ضمن پرداخت حقوق کارگران، افزایش حقوق و مزایا و قسمتی از بدهی های شرکت را پرداخت کرده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا