4 نرم‌افزار رایگان برای آزمودن سخت افزار گوشی‌ هوشمندتان

خبرگزاری ارک – اگر شما هم یکی از دارندگان گوشی‌هوشمند اندروید هستید به احتمال زیاد از مشکلات گوشی خود آگاه بوده و یا در صورت به وجود آمدن مشکل می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. اما در اندروید مشکلات سخت‌افزاری به راحتی پیدا نمی‌شوند و کاربر ممکن است متوجه آن‌ها نشود. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم چهار نرم افزار را که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند معرفی کنیم. این نرم‌افزارها از سنسورهای درون گوشی که حتی شما ممکن است از وجود آن‌ها مطلع نباشید چک می‌کنند و پیکسل‌های مرده، مشکلات باتری و پردازنده را به شما اطلاع می‌دهند.

علاوه بر مشکلات بالا، نرم‌افزارهایی که می‌توانند مشکلات سخت‌افزاری گوشی شما را پیدا کنند در مواقعی که گوشی‌هوشمند جدیدی را خریداری می‌کنید می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند تا گوشی جدید شما دچار مشکل خاصی نباشد. حتی اگر گوشی شما نیز دارای مشکل خاصی نباشد یک‌بار استفاده کردن از چنین نرم‌افزارهایی می‌تواند برای هر کسی جالب باشد. چنین نرم‌افزارهایی آن‌ هم به صورت رایگان به راحتی پیدا نمی‌شوند اما ما سعی کردیم تا 4 نرم‌افزار برتر در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

1. AnTuTu Tester

4 نرم‌افزار رایگان برای آزمودن سخت افزار گوشی‌ هوشمندتان

همان‌طور که از نام این نرم‌افزار پیداست، این نرم‌افزار توسط تیم بنچمارک AnTuTu ساخته شده و مهم‌ترین عملکرد آن تست باتری بوده است. با استفاده از این نرم‌افزار کاربر می‌تواند باتری گوشی خود را تست کند و نتیجه‌ی منتشر شده را با کاربران و گوشی‌های دیگر مقایسه کند. آزمایش صفحه نمایش گوشی برای پیدا کردن پیکسل‌های سوخته، تست رنگ‌ها و نشان دادن مشخصات سخت‌افزاری گوشی از دیگر امکانات گنجانده شده در این نرم‌افزار است.

2. Phone Doctor Plus

4 نرم‌افزار رایگان برای آزمودن سخت افزار گوشی‌ هوشمندتان

این نرم‌افزار که علاوه بر اندروید بر روی سیستم‌عامل iOS نیز منتشر شده است دارای تست‌های سخت‌افزاری مختلف که بیش از 25 عدد می‌شوند بوده و موارد مختلفی را در گوشی مورد آزمایش قرار می‌دهد. از ساده‌ترین تست‌ها نظیر بلوتوث و جی‌پی‌اس گرفته تا سخت‌ترین تست‌های سخت‌افزاری نظیر قدرت‌ پردازنده و نشان دادن پیکسل‌های سوخته از قابلیت‌های این نرم‌افزار است. علاوه‌بر تمامی موارد گفته شده، نرم‌افزار Phone Doctor Plus دارای رابط کاربری بسیار پسندیده‌ای است.

3. Phone Tester

4 نرم‌افزار رایگان برای آزمودن سخت افزار گوشی‌ هوشمندتان

این نرم‌افزار نیز همانند دیگر نرم‌افزارهای معرفی شده در این آموزش تست‌های مختلفی را بر روی گوشی انجام می‌دهد. آزمایش‌هایی نظیر سالم‌بودن سنسورها و حسگرهای موجود در گوشی، سلامت باتری و دوربین گوشی از مهم‌ترین قابلیت‌های گنجانده شده در Phone Tester است. این نرم‌افزار تنها نرم‌افزار موجود در این مقاله است که برای نسخه‌ی اندروید مارشمالو نیز به‌روز رسانی منتشر کرده است.

4. Sensor Box

4 نرم‌افزار رایگان برای آزمودن سخت افزار گوشی‌ هوشمندتان

اگر تنها به فکر آزمایش کردن سنسورهای تعبیه شده در گوشی خود هستید بهتر است سراغ برنامه‌ی Sensor Box بروید. این برنامه نه تنها سنسورهای موجود در گوشی شما را نشان می‌دهد بلکه نحوه‌ی عملکرد آن‌ها را نیز برای شما به نمایش در می‌آورد. تشخیص سنسورهای شتاب‌سنج، دماسنج، جهت‌یاب، ژیروسکوپ و فشار از مهم‌ترین سنسورهای قرارداده شده در این برنامهبرای آزمایش است.

منبع: تک نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا