قطعی آب دائمی نخواهیم داشت / با کیفیت ترین آب تقدیم همشهریان خواهد شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: خوشبختانه اکنون این بحران را به شکل مطلوب به بهترین فرصت تبدیل کردیم، تامین آب ۱۵۰ هزار نفر از سد زرینه رود و ۱۵۰ هزار نفر به چاه های هروی و سعید آباد با ۱۷۰ سختی که بالاتر از سختی آب معدنی است، متصل شده است.

به گزارش ارک خبر،محمد خانی” صبح امروز در صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت آب، گفت: از مردم عزیز عذرخواهی میکنم! اما می‌دانم که شرمنده نشدیم، قبلا تامین آب ۳۰۰ هزار اهالی کلانشهر تبریز را از سدی که ۲۷ سال است استفاده می‌شود تامین می کردیم.
وی ادامه داد: سد نهند امسال با مشکل مواجه شد که قابل پیش‌بینی نبود.
خانی گفت: خوشبختانه اکنون این بحران را به شکل مطلوب به بهترین فرصت تبدیل کردیم، تامین آب ۱۵۰ هزار نفر از سد زرینه رود و ۱۵۰ هزار نفر به چاه های هروی و سعید آباد با ۱۷۰ سختی که بالاتر از سختی آب معدنی است، متصل شده است.
وی تاکید کرد: این بحران باعث شد تا از سال بعد برای بالا دست تبریز آب ذخیره سازی شده قرار گیرد، که این توفیق اجباری حاصل تلاش های امسال است.
وی اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی در کشور از لحاظ آبی دومین شهر کشور است که وضعیت خوبی دارد و استان های بسیاری بعد از این استان وضعیت آبی خوبی ندارند.
خانی با اشاره به اتفاقی که امسال برای آب در تبریز افتاد توضیح داد: اتفاق امسال قابل پیش بینی نبود و بخاطر همین این پروژه را می‌توانستیم در سال گذشته انجام دهیم.
وی با تاکید بر اهمیت آب با کیفیت با سختی بالا گفت: باید برای آب گوارا با بهترین کیفیت و سختی بالا برای اولین بار در تبریز جشن بگیریم، ۹۹ درصد مسیر را طی کردیم و یک درصد تنظیمات داخل شهری مانده است.
وی در رابطه با رینگ آبی تبریز گفت: موضوع اصلی ما هم اکنون رینگ شمالی تبریز است که تنها ۶۰ درصد آن تکمیل شده و نیاز به اعتبار ویژه ای برای این موضوع داریم.
وی خاطرنشان کرد: قطعی آب دائمی دیگر نخواهیم داشت و برای این که آب با کیفیت را وصل کنیم بصورت موقت قطعی خواهیم داشت که این اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در پایان گفت: کاری که باید در دو سال انجام می شد در چهار ماه انجام دادیم و این به پاس تلاش همکاران بنده در مجموعه آب و فاضلاب است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا