۱۹۰ طرح تولیدی در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد/ آخرین وضعیت طرح جدید خودروسازی تبریز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از به بهره برداری رسیدن ۱۹۰ طرح تولیدی به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،  محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت، ضمن تشریح عملکرد دستگاه متبوع خود، افزود: ۱۹۰ طرح تولیدی ایجادی و توسعه ای با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و با اشتغالزایی برای ۸ هزار نفر به مناسبت هفته دولت در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه پایدارترین سرمایه گذاری و اشتغال در بخش تولید است، افزود: آذربایجان شرقی یک استان صادرات گرا است و با تکمیل زنجیره تولید و تامین خوراک، آمار رشد تولید در استان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
عظمایی در ادامه از صدور یک هزار جواز تاسیس با پیش بینی ۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲۵ هزار اشتغال، خبر داد و گفت: این یک گام بزرگ رو به جلو است که با تحقق این طرح ها که اکثریت آن ها در خارج از تبریز و شهرهای مختلف استان هستند، توسعه متوازن صنعتی در استان شکل خواهد گرفت.
وی از برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی با برگزاری ۵۰ جلسه ستاد تسهیل موفق به رتبه اول از نظر تعداد برگزاری جلسات و پیگیری تا حصول نتیجه شده است.
مدیرکل صمت آذربایجان شرقی اظهار کرد: اکنون ۶۰ درصد مصوبات این ستاد به صورت کامل اجرا شده و بقیه نیز یا در حال اجرا بوده و برخی نیز به علت عدم مراجعه واحد تولیدی به مرحله اجرا نرسیده است.
عظمایی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بزرگ معدنی آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: ۵۲ نوع ماده معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد و این یک مزیت بزرگ برای توسعه بخش معدن در استان است.
وی ادامه داد: آمارها در بخش معدن نیز افزایشی است و ۱۵ مورد اکتشاف معادن جدید در استان با ۴۵ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مورد تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان نیز گفت: پیرو دستور رئیس جمهوری در سفر استانی به آذربایجان شرقی، شرکت مس سونگون آذربایجان بر اساس قانون تجارت به طوری رسمی شکل گرفته است و اخیراً در مجمع عمومی شرکت ملی مس نیز تشکیل شرکت مس سونگون آذربایجان به تصویب رسید، منتها هنوز این شرکت به طور کامل مستقر نشده و برخی کارهای حقوقی برای انتقال و تعریف اموال این شرکت در حال انجام است.
عظمایی افزود: ما به دنبال هویت بخشی به شرکت مس سونگون آذربایجان هستیم تا از مزایای بزرگ آن اقتصاد استان بتواند بهره مند شود.
وی در ادامه از صادرات ۴۶۰ میلیون دلاری در خش صنعت و معدن آذربایجان شرقی در ۴ ماهه اول سال خبر داد و اظهار کرد: این رقم نسبت به سال گذشته ۲.۳ درصد به لحاظ پولی و ۱۸ درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت تاسیس یک صنعت خودروسازی جدید در تبریز نیز گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی استان به صورت جدی این طرح را پیگیری می کند و کار در مرحله تامین زیرساخت ها و کسب مجوزها از سازمان های مرتبط است.
عظمایی توضیح داد: سرمایه گذار این طرح تاکید دارد تا صنعت خودروسازی جدید با انتقال کامل تکنولوژی و دانش فنی صورت بگیرد. ما هم به ایشان پیشنهاد کردیم بحث تولید خودروهای هیبریدی و برقی در اولویت کاری قرار بگیرد که با استقبال ایشان مواجه شد. البته سیاست وزارت صنعت هم حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و برقی در کشور است و امیدوارم استارت این کار برای اولین بار به صورت تجاری در تبریز صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا