۷۰ درصد از اعتبارات حوزه راه سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تحقق یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ درصد از کل اعتبارات مصوب سفر اول رییس جمهور به این استان در حوزه راهداری اختصاص یافته است.

به گزارش ارک خبر، اورجعلی علیزاده»، روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی در گفت و گویی افزود: در سفر اول رییس جمهور به این استان هشت طرح در حوزه راهداری مصوب شد که این طرح ها با اعتبار ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر، ملی و تملک و دارایی استان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: ۶ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر در حوزه آسفالت راه روستایی، چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز و سه هزار میلیارد ریال نیز برای ایمن سازی و روکش آسفالت است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی گفت: این طرح ها ۲ ساله و مربوط به سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است که بخشی از این پروژه ها همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.
علیزاده، با بیان اینکه در این هفته ۷۱ پروژه در حوزه راهداری این استان به بهره برداری می رسددر هفته دولت ۷۱ پروژه در حوزه راهداری آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد، ادامه داد: ۲۸ طرح در حوزه راه های شریانی و اصلی به طول ۱۷۰ کیلومتر، ۳۴ طرح در حوزه بهسازی و آسفالت روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر، چهار مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و حذف پنج نقطه پرحادثه است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها در سال جاری هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است، یادآور شد: بخشی از این اعتبارات از جمله ۸۰ درصد اعتبارات آسفالت و بهسازی راه های روستایی و حذف نقاط پرحادثه از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و بقیه از اعتبارات ملی و تملک و دارایی استان است.

۷۳ نقطه پرحادثه جدید در راه های اصلی و شریانی استان شناسایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی گفت: ۱۱۲ نقاط پرحادثه در راه های اصلی و شریانی در سال های گذشته شناسایی شده و حذف آن ها در دستور کار این اداره کل قرار داشت که از این تعداد هم اکنون فقط ۱۰ پروژه باقی مانده که آن ها نیز در دست اجراست.
علیزاده، افزود: در سال گذشته نیز ۷۳ نقطه پرحادثه در طول راه های اصلی و شریانی استان شناسایی شده است که پس از تایید از سوی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار این اداره کل قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: هم اکنون حذف ۲ نقطه پرحادثه در مسیر تبریز – آذرشهر و مقابل شهرک شهید سلیمی و شهید غفاری در کمربندی آذرشهر، سه نقطه در حوزه اهر – کلیبر و یک نقطه در مقابل شهرک سرمایه گذاری در مسیر تبریز – صوفیان در حال اجراست.

هزینه ۳۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی برای پروژه های راهداری آذربایجان شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی ۱۸ تیم آسفالت ریزی در طول راه های اصلی و فرعی در حال آسفالت ریزی، سه تیم در حال خط کشی راه ها و ۵۵۰ کیلومتر راه روستایی در حال اجراست.
علیزاده، با بیان اینکه پارسال ۲۴۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۱۵۰ کیلومتر احداث شده است، ادامه داد: آسفالت این راه ها در برنامه این اداره کل قرار دارد و در حوزه ایمن سازی راه های استان نیز به طول ۲ هزار کیلومتر علایم افقی و عمودی و حفاظ نصب شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی جاده های استان، یادآور شد: پارسال ۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های اصلی و شریانی استان نصب شده و برای کنترل بهتر تردد جاده ای نیاز به ۶۰ تا ۷۰ دوربین دیگر در این راه ها وجود دارد.برای کنترل بهتر تردد جاده ای در سطح آذربایجان شرقی نیاز به ۶۰ تا ۷۰ دوربین دیگر در این راه ها وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته برای خرید و نصب دوربین های ثبت تخلفات رانندگی ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
علیزاده با بیان اینکه متوسط فاصله دوربین های ثبت تخلفات جاده ای در جاده های استان حدود ۳۵ کیلومتر است، افزود: بر اساس استاندارد این فاصله باید حدود ۲۵ کیلومتر باشد و این دوربین ها قادر به محاسبه سرعت حرکت خودرو در طول مسیر هستند.
وی نصب ۲ سامانه توزین در حال حرکت در جاده های استان برای شناسایی بار غیرمجاز و اجرای طرح ایمن سازی در ۷۴ مدرسه روستایی واقع در نواز مرزی راه ها را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: امسال با بهره برداری از چهار مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در سطح استان با اعتبار یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی، تعداد این مجتمع ها به ۵۷ مورد می رسد.
علیزاده ادامه داد: در سال گذشته برای اجرای طرح های راهداری ۳۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از استان های صنعتی و کشاورزی کشور است، اظهار کرد: پارسال ۲۰ میلیون تن بار و سه میلیون و ۵۰۰ نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی استان جابجا شده است.

آذربایجان شرقی از نظر آزادراهی در رتبه اول کشور قرار دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: این استان دارای ۱۴ هزار کیلومتر راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه های روستایی و چهار هزار کیلومتر شبکه راه های اصلی، شریانی و فرعی است.
علیزاده، با بیان اینکه ۵.۵ درصد از شبکه راه های کشور در این استان قرار دارد، افزود: این استان از نظر آزادراهی در رتبه اول کشور و از نظر طول راه ها بعد از استان های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و کرمان در رتبه پنجم قرار دارد.آذربایجان شرقی از نظر آزادراهی در رتبه اول کشور و از نظر طول راه ها بعد از استان های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و کرمان در رتبه پنجم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه نگهداری، حفاظت، ایمنی و حذف نقاط پرحادثه در این این را ها از وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است، یادآور شد: از شهریور سال گذشته تا شهرویر امسال ۸۲۴ کیلومتر از شبکه اصلی و شریانی، طرح آسفالت، درزگیری و روکش و پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا