در حادثه سیل اخیر منطقه ارسباران فوتی گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: در حادثه سیل اخیر منطقه ارسباران که در شهرستان‌های اهر، خداآفرین، کلیبر و ورزقان اتفاق افتاد، خوشبختانه هیچ فوتی گزارش نشده است.

به گزارش ارک خبر،محمد باقر هنربر در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان اهر با حضور در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران این شهرستان، افزود: در سیل اخیر شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، ورزقان و اهر طبق گزارش مرکز اورژانس علوم پزشکی استان، تنها ۳۹ نفر مصدوم اعلام شده که خوشبختانه حال همه این مصدومان نیز خوب است.
به گزارش ایسنا، وی گفت: در پی اعلام سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران کشور و بارش رگباری در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر، ورزقان و اهر بیشترین خسارت مربوط به روستاهای این شهرستان‌ها است.
هنربر افزود: در پی بارش سیل آسا در چهار شهرستان منطقه ارسباران، آسیب به کلیه بخش‌های زیرساخت‌ها (گاز، آب، برق و…)، ساختمان‌ها، خودروها و … وارد شد که در شهرستان خداآفرین به ۱۱ روستا، ورزقان ۲۰ روستا و اهر ۳۰ روستا آسیب جدی دیدند.
وی در ادامه از قطع برق ۹ روستا و گاز ۹ روستای دیگر نیز خبر داد و گفت: سیل هم‌چنین باعث تلف شدن احشام و خسارت دیدن ساختمان‌ها، خودروها، باغات و مزارع روستایی و شهری شده است که دستگاه‌های ذیربط در حال ارزیابی خسارت‌ها هستند و در صورت تکمیل این فرایند و امضای مسئولان ذیربط برای پرداخت خسارت از طریق مدیریت بحران کشور اقدام خواهد شد.
فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه از نجات جان چهار نفر و انتقال آن‌ها به بیمارستان باقرالعلوم این شهرستان خبر داد.
ابوالفضل غنی‌زاده گفت: در اثر بارش شدید باران متاسفانه ۳۰۰ خانوار شهری و روستایی و بیش از ۴۰ دستگاه خودرو در این شهرستان خسارت دیدند.
وی افزود: در جریان بارش باران و تگرگ برخی از محورهای مواصلاتی و جاده‌های شهری و روستاهای اهر مسدود شدند که عملیات بازگشایی آن‌ها انجام شد.
غنی زاده در ادامه با اشاره به خسارت سیل اخیر در ناحیه صنعتی و واحدهای تولیدی و صنفی شهرستان اهر خواستار حمایت مسئولان استانی و … از این واحدهای آسیب دیده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا