احداث و تکمیل ۴ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت:از سال ۱۴۰۱ تاکنون ساخت۸۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان شروع و ۴۰۰۰ واحد نیز احداث و تکمیل شده است.

به گزارش ارک خبر،سروری در ملکان گفت: از تعداد تعهد احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن روستایی در استان آذربایجان شرقی از سال ۱۴۰۱ تاکنون ساخت هشت هزار واحد مسکونی  در استان شروع و چهار هزار واحد نیز احداث و تکمیل شده است.
وی گفت:بیش از ۵۲ درصد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده که تاکنون این رقم در ملکان ۴۹ درصد است که باید روند احداث آن شتاب بیشتری گیرد.
سروری افزایش چند برابری بیمه کارگران ساختمانی را باعث توقف برخی واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: هزینه بیمه کارگران ساختمانی از چهار میلیون و پانصدهزار تومان به یکصد و سی و دو میلیون تومان افزایش یافته است که نیازمند توجه بیشتر مجلس و دولت در این زمینه است.
وی در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی در شهرستان ملکان اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون نزدیک به سه هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند گفت: ۶۰۰ واحد در شورای مسکن شهرستان تصویب شده و در حال حاضر نیز احداث ۲۴ واحد در قالب ۶ گروه چهار  نفره در حال اجرا است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی از افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: وام ۵۵۰ میلیون تومانی به واحد‌های جدید پرداخت خواهد شد.
سروری احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن را براساس آورده شخصی و تسهیلات بانکی دانست و با بیان اینکه بنیاد مسکن نیز حمایت و نظارت لازم را جهت احداث این واحد‌ها انجام می‌دهد از مالکان واحد‌های در حال احداث خواست جهت تسریع در کار آورده‌های خود را نیز هزینه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا