۱۰ درصد سرمایه گذاری‌های بخش گردشگری کشور در استان اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ درصد سرمایه گذاری‌های بخش گردشگری کشور در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ارک خبر، احمد حمزه زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری زیرساخت‌های گردشگری در استان است.

وی با بیان اینکه ۸۷ هتل در استان فعالیت می‌کند، گفت: همچنین ۳۶ هتل نیز در سطح آذربایجان شرقی درحال ساخت است.

حمزه زاده با اشاره به اینکه در استان ۵ تشکل حرفه‌ای گردشگری فعال است، ادامه داد: ۷۶ عضو در انجمن آژانس‌های مسافرتی، ۸۷ عضو در جامعه هتل داران، ۵۰۰ عضو در راهنمایان گردشگری، ۳۵۰ عضو در انجمن واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی و ۲۴۶ عضو نیز در انجمن بوم گردی داریم.

وی سپس افزود: دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز در قالب ۱۶۰ غرفه از تمام استان‌های کشور و نیز چند کشور خارجی طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ مهر ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی مجموع مساحت برگزاری نمایشگاه فوق را ۱۱ هزار مترمربع اعلام کرد که ۲ هزار مترمربع آن به فضای باز اختصاص داده شده است تا استان‌ها و کشورهای مختلف محصولات و آثار و اسناد معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود را به نمایش بگذارند.

وی، مشکل اصلی حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی را بازاریابی و تبلیغات عنوان کرد و گفت: هدف اصلی این نمایشگاه معرفی و تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری استان است.

وی ادامه داد: بر همین اساس هدف‌گذاری اصلی صورت گرفته توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و کانون گردشگری آذربایجان‌شرقی بر همین موضوع متمرکز شده که تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در قالب ۵۰۰ کلیپ از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده و برخی از این کلیپ‌ها به هفت زبان از جمله ترکی آذری، ترکی استانبولی، روسی، انگلیسی، چینی و ارمنی ترجمه شده‌اند و به دنبال انتشار آنها هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا