ماندگاری بهشت تبریز در خاطر میهمانان رویداد هفدهم

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، با ثبت تصویری قدرتمند و همدل از دست اندرکاران حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی درحافظه میهمانان این رویداد جهانی به کار خود پایان داد.

به گزارش ارک خبر،حضور مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس و البته کانون تشکل های گردشگری استان، رویداد ارزشمندی بود که با انتشار تصویری یکپارچه و منسجم ازظرفیت های آذربایجان زیر عنوان “تبریز بهشت ماندگار “پیامی قدرتمند از همگرایی برای رساندن تبریز و آذربایجان به جایگاه واقعی خود در عرصه رقابت صنعت گردشگری در دنیا به مخاطبین خود مخابره کرد.

ابتکار همگرایی و همدلی در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران برای استان آذربایجان شرقی ، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز صورت گرفت.

تجربه خوب یک همکاری

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی در این باره گفت: اتحاد و همدلی مانع از پراکندگی توان و ظرفیت های استان در نمایشگاه شدو دست آخر حضوری پررنگ از استان آذربایجان شرقی را به نمایش گذاشت.

وی ثبت ملی اثر فرهنگی ناملموس ساری گلین، و ثبت ملی شیرینی نوقا (لوکا) تبریز، و دریافت لوح ثبت جهانی روستای کندوان به عنوان هفدهمین روستای ثبت جهانی شده دنیا را از مهمترین دستاوردهای حضور در نمایشگاه هفدهم دانست و افزود: اجرای زنده موسیقی و رقص آذری و حضور هنرمندان مجسمه تئاتر به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز  با استقبال بسیار خوب میهمانان نمایشگاه روبرو شد.

سهم ارزشمند ده درصدی آذربایجان شرقی از میزان سرمایه گذاری کشور

جواد واحدی معاون امور مجلس و استانهای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور با تاکید بر توان و ظرفیت بالاو ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی از جذب نزدیک به ۳۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه توسط این استان در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: این استان جزو استانهای پیشرو در جذب سرمایه گذاری بوده و این میزان ۱۰ درصد از سرمایه گذاری کشور را تشکیل می دهد.

حرکت پرشتاب آذربایجان در مسیر توسعه گردشگری

شهرام دبیری رئیس شورای عالی استانهای کشور با اشاره به درآمد بالای گردشگری در دنیا توسط کشورها گفت: در مجموع سال گذشته حدود یک تیلیارد دلار درآمد از بخش گردشگری عاید کشورها شده است ولی سهم ایران بسیار کم بود است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته توسط نهادهای متولی گردشگری در استان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک آذربایجان شرقی می تواند به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: توسعه گردشگری تبریز، یکی از اهداف و نقاط مورد توجه مدیریت شهری در برنامه های پیش رو است.

شهرام دبیری اظهار داشت: تبریز ظرفیت های گردشگری بالایی دارد و برای تحقق افق مطلوب این رویداد عزمی همگانی شکل گرفته است.

وی با قدردانی از نقش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برای حضور در نمایشگاه و انتقال شعار “تبریز بهشت ماندگار ” برای آشنایی هموطنان گفت: امید است که این سلسله رویداد به معرفی هر چه بهتر و شایسته نمایشگاه منجر شود و به برجسته تر شدن جایگاه تبریز در ایران در حوزه گردشگری بینجامد.

نمایشگاه هفدهم فرصتی ارزنده برای معرفی ظرفیت های گردشگری

امیر نصیر بیگی رئیس سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز که نقش پررنگی در برگزاری این حضور قدرتمند داشت گفت: این رویداد فرصتی ارزنده برای معرفی جاذبه ها، اقدامات و فعالیت‌های گردشگری شهرداری تبریز بود‌.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته توسط سازمان فرهنگی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری گفت: این سازمان مصمم  برای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت های تبریز در این راستا است.

ضرورت اهتمام بر معرفی بیشتر تبریز و آذربایجان در عرصه بین المللی

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در آیین اهدا لوح  ثبت جهانی روستای کندوان درحاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار ارزشمندی  برای عرضه و معرفی دارد و ضروری است تا اهتمام بیشتری برای معرفی  آن صورت گیرد.

هفدمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به کار خود پایان داد ولی بی شک فصل جدیدی از همکاری ها و همراهی ها درون استانی و اهتمام جدی برای تحقق هدف رسیدن تبریز و آذربایجان به جایگاهی شایسته این تاریخ و  خاک درصنعت گردشگری ملی و بین المللی را آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا