افزون بر۵۰ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم شاداب‌سازی شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۲ سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار کلاس درس شاداب سازی شده و بیش از ۳ و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی در مناطق روستایی و عشایر ساخته شده است.

به گزارش ارک خبر،رضامراد صحرایی امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: این دولت با وجود همه فضاسازی‌های رسانه‌ای همه همت خود را بر رفعکاستی‌ها گذاشته است.

وی درباره اقدامات محرومی ت‌زدایی دولت سیزدهم، افزود: ۲ هزار مدرسه بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ کلاس درس ساخته شده و همچنین دغدغه جمع آوری مدارس سنگی کانکسی را داریم.
اکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی در سیستان و بلوچستان جمع آوری و مدارس نوساز جایگزین شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از یک هزار مدرسه با بنیاد برکت در مناطق روستایی، عشایر و محروم ساخته شده است، اظهارداشت: در پویش همه حاضر نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط ۱۸ نهاد حمایتی در قالب نوشت افزار برای مناطق محروم ارسال شد.

صحرایی یادآورشد: همچنین دولت سیزدهم برای دانش آموزان مناطق محروم که در مدارس استعدادهای درخشان قبول می‌شوند، هزینه چهار دهک اول را برعهده گرفت.

وی ادامه داد: عموم مدیران مناطق محروم از همین مناطق برخاسته‌اند و رشد کرده اند. از ویژگی‌های سند تحول برای دانش آموزان آینده مهرورزی است و جشن عاطفه‌های حرکت به سمت این تجلی است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دستگیری از دیگران جز با توفیق خداوند ممکن نیست، این مدارس از جهت الگوسازی در سراسر کشور و جهان گرامی داشته می‌شود.

صحرایی یادآورشد: کشورهای بسیاری از جشن عاطفه‌ها الگو گرفتند و اول سال تحصیلی به کمک محرومان رفتند. جشن عاطفه‌ها پیوند دانش آموزان کشور به یکدیگر است و گنجینه ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود.

مصوبه تاثیر قطعی معدل در دانشگاه نشان از تجلی عدالت آموزشی است

به گفته وی، مصوبه تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه و قبولی دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های خوب نشان از تجلی عدالت آموزشی است.

وی افزود: عدالت آموزشی مرکز همه برنامه‌ریزی هاس و باز گرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت گیرد.

صحرایی همچنین با اشاره به ضرورت حضور و تعامل با والدین، اظهار کرد: کمک والدین به تعلیم و تربیت ضرورت است. فاصله اولیا هرچه از مدرسه بیشتر باشد توفیقات ما کمتر می‌شود. پیوند مدرسه و خانواده از اصولی است که در این دولت به شدت دنبال می‌شود. توقع داریم والدین خود را از فرایند تربیت بچه‌ها حذف نکنند. تربیت از دامن مادر شروع می‌شود و مدرسه اوج آن است. از اولیا خواهش می‌کنیم هفته‌ای چند ساعت به مدارس بیایند.

وی همچنین درباره همکاری کمیته امداد در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: کمیته امداد از یادگاری‌های امام مجاهد ماست. کار خیری که این کمیته در ایران دنبال کرده قابل مقایسه با کار هیچ ارگان دیگری نیست. مسئولان با اتکا به کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌دانند می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.

هیچ‌گونه حرکتی مبنی بر اشرافیت مورد تایید ما نیست

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن عاطفه ها در مدرسه شهید عاصمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچ‌گونه حرکتی مبنی بر اشرافیت مورد تایید ما نیست، گفت: برای ارتقای معلم، آموزش و فضای آموزشی تاکید داریم.

صحرایی درباره انتشار فهرست غذای تجملاتی در برخی مدارس غیردولتی شهر تهران اظهار کرد: عدالت آموزشی را با این حواشی نباید زیر سوال برد. ما بر فهرست غذایی مدارس غیردولتی نظارتی نمی کنیم و هیچگونه حرکتی مبنی بر اشرافیت در مدارس مورد تایید ما نیست.

وی افزود: اما توصیه می‌کنیم که خانواده‌ها از چنین مواردی استقبال نکنند و به ما کمک کنند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. ما باید بر کیفیت آموزش نظارت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع شیر در مدارس گفت: شیر فقط در پایه ابتدایی در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

صحرایی در پاسخ به پرسشی درباره رتبه‌های برتر کنکور که بیشتر از مدارس غیردولتی در کنکور پذیرفته شده اند و چگونگی افزایش کیفیت سطح آموزش مدارس دولتی، توضیح داد: ما مرکز ثقل برنامه ریزی مدارس دولتی هستیم. امسال مدارس دولتی درخشان بودند. ما هم برای کیفیت آموزش هم برای کیفیت معلمان همینطور در جهت کیفیت فضای آموزشی برنامه‌های جدی داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا